Gå til innhold

Noen råd til færre nattamminger (3 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt lille sjarmtroll sliter ut mammaen sin ved å kreve mat hver andre time døgnet rundt. Jeg ammer stort sett 4 ganger noen ganger 3 ganger i løpet av natta og da definerer jeg natt mellom 23 og 06.

Han er helt i toppen av vektkurven sin så han får nok mat. Problemet er at han ikke spiser nok til hvert måltid. Han ammer i 5 minutter på et bryst, så er han fornøyd og bare smiler når jeg tilbyr mer. Ikke tror jeg at jeg ammer han når han egentlig ber om noe annet heller.

Noen som opplever det samme eller har gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det rådet jeg fikk da jeg var i samme situasjon, var å amme sjeldnere. Når du ammer annen hver time så rekker jo ikke barnet å bli sulten igjen. Så tilby brystet kun hver tredje til fjerde time og da vil barnet spise mer til måltidet og du vil kanskje komme ut av den dårlige rytmen dere er inne i nå. Har du prøvd smokk? livredder her i huset vaffal.....

Skrevet

Han tar smokk og får dekket suttebehovet sitt sånn.

Men hva når han gråter og vil ha melk? Hva gjør du i den timen?

Tror jeg i tilfelle må begynne med dag-ammingen for jeg klarer nok ikke å være våken i en time om natten.

Tusen takk for råd.

Skrevet

Du kan eventuelt gi flaske på kvelden, og gi han litt grøtpulver i melka. Les trådene på det inne på januarklubben. Husker ikke hva de helt, men det var anngående nattesøvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...