cennetgirl&lillesnupp Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Ja, da har exen innkalt til rettsak, og dette rett før vi skulle ta en dna prøve, jeg må bytte advokat og begynne på nytt med en annen som ikke vet noe om meg, for advokatene våre har kontorfellesskap... Han sier at jeg nekter han samvær noe som er helt på tryne, for jeg har sagt at han kan få samvær med tilsyn! Så lenge han ikke tar han med ut av norge... F... Drittsekk!!!! Fikk også papirene på bursdagen min... gratulerer med dagen liksom! takk... er så sinna... men skal bli deilig å bli ferdig med dette. han skal jo bare ha samvær for å få opphold, bryr seg ikke om barnet heller...også vil han ha delt foreldreansvar... noen av dere som har det med en som truer med å ta han med ut av landet???? Er det muligheter for at han kan få det???
Gjest Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 tror ikke han kan kreve det uten at du er enig..Men jeg vet egentlig ikke noe om dette jeg-ville bare ønske deg lykke til:-)Det ordner seg nok skal du se:-)
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 23. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2007 tusen takk, det trenger jeg... er litt sint i dag... hehe sitter å skriver ned hele historien som jeg skal ta med til den nye advokaten... :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Du vet at barnefaren kan ikke ta barnet ut av norge uten din tillatelse. Selv om dere har delt foreldreansvar. Slik som han kan nekte deg å ta med sønnen din på ferie til utlandet f.eks. Da jeg skrev under papirene, så hadde advokaten min allerede informert meg om slike ting. Å ha delt foreldreansvar betyr bare at han vil bli mer engasjert i livet til barnet.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 jeg er litt i samme situasjon som deg... men vi var dessverre gift da jeg ble gravid... han er voldelig og aggresiv i tillegg.. men har jo ingen bevis på dette da det bestandig har skjedd bak lukkede dører... jeg har så langt nektet han en kopi av fødselsattesten... han bor ikke i norge nå... for dersom han får den kan han ordne pass til henne i sitt eget land der man får det dersom man bare betaler litt og da betyr delt omsorg lite... huff.. ikke noe positiv tilbakemelding, beklager, men ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Han kan ikke ta barnet med seg ut av landet selv om dere har delt foreldreansvar. Begge skal godkjenne at barnet får pass. Og er du redd han skal forsøke å få det uten din tilatelse, så går det ann å lege inn en melding i pass-systemet slik at barnet kun kan få utstedt pass om du møter personlig. Dvs, far kan ikke få pass med fullmakt fra deg. Hvordan du går fram for å ordnet dette husker jeg desverre ikke, men kan finne det ut.
lab79 Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 er det så at han ikke har erkjent farskapet enda? retten kan vel ikke godta en sak om omsorg før det er registrert en far? Hadde en x som styrte mye. Snakket med dem på familievernkontoret og fikk beskjed om at jeg kunne ta det helt med ro til han hadde skrevet under/via dom farskapet.
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 26. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2007 Hei, takk for svar dere... Joda han har erkjent farskapet på sykehuset dagen etter fødselen. er bare ikke sikkert at han er far... advokaten min mente at det var for sent nå å spørre om delt foreldreansvar bare for å få mer opphold her i landet... vi kjører en farskaps sak først sa han også ser vi hva vi gjør hvis den er positiv. Tusen tusen takk for beroligende svar... sønnen min er snart to. og var han interessert i delt foreldreansvar blir det rart å be om det nå, når han var så flink til å si at det skulle han i hvertfall ikke ha med en gang... klemmer til alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå