Gå til innhold

Andregangsfødende med barnets hode i bekkenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det begynner å bli veeldig ubehagelig å gå fordi det trykker veldig underlivet og nederste del av magen er veldig øm, spesielt ved kynnere. Jeg "hopper" ofte til og det kommer ett "au" fordi jeg kjenner noe som kan ligne "knivstikk" der nede.Iflg jm ligger hodet i bekkenet, men ikke festet, som er vanlig for flerg fødende. Noen som har/har hatt det likedan, og vet om det kanskje er slik helt mot slutten..at noe er på gang?Kan ikke se for meg at jeg skal gå med denne følelsen i over 2 uker til.(er i uke 38 på ons)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff nå fikk jeg vondt av deg. Har det på akkurat samme måte selv. Det gjør kjempevondt!!! Kjennes ut somknivblader som iler oppver i skjeden/nederst i magen, og det er kjempevondt!! Også det med at det er veldig ømt, noen ganger føler jeg det nesten som om jeg skulle hatt ett åpent sår på innsiden når babyn "dytter" helt nederst...

Men er nok neppe noe tegn på at noe er på gang.. Jeg var på kontroll i dag (uke 36), hodet godt ned i bekkenet, men legen sa som deg, siden jeg er andregangs er det ikke sikkert det fester seg helt.. De "knivbladene" vi kjenner er forresten nerver som ligger i klem fra hodet til babyen fikk jeg beskjed om..

Mange klemmer til deg!! Vet hvordan du har det, og det er ikke godt i det hele tatt!

Skrevet

logget akkurat på for å spørre om et samme omtrent jeg også. er i 37 uker i morgen. og det gjør så grasalt vondt stikker for hver bevegelse jeg gjør. Det er nesten umulig å gå. stikker helt fremme skambenet og opp til navlen. kjennes ut som hodet ligger helt fremme. nesten som et kålhode mellom beina og fremover som presser nedover. Håper inderlig vi ikke må gå slik i flere uker til :-(

kansje det går seg til?

Skrevet

Man skal ikke "kose" seg over at man ikke er alene, men det blir nesten sånn;-) Du har sikkert rett i at det ikke behøver bety noen fødsel enda, men det er lov å håpe.Lykke til til deg !

Skrevet

Hei

Har det helt som deg, er i uke 35. Lurer også innimellom på om det er noe på gang, men regner med at det er normalt. MEN lurer på hvordan det blir å gå slik i over 5 uker til........

Skrevet

Jo, har det på samme måte selv, har hatt det et par uker, går nå i min 35 uke.. Kjipt når man skal snu seg i senga og det stikker noe veldig til der nede, spesielt på sidene der ligamentbåndene er, der er det skikkelig strekk for tida.. Blærekapasiteten er jo lik null, flyr på do hele tiden, og presser ut et par dråper. Vet ikke om hodet har festet seg, men legen sa i dag at hodet lå langt ned i bekkenet, så det er jo bra, med tanke på at babyen har ligget i tverrleie fram til de siste to ukene nå.. ;)

Er det flere som også er veldig ømme i skambeinet? Føles ut som det går i oppløsning.. Hehe

Skrevet

Kunne ikke beskrevet det bedre selv... har disse "knivstikka" i de nedre regioner hele tiden, og jeg rykker liksom til hver gang..(tror nesten at jeg tisser på meg)...hehe

Har hatt det slik i noen uker nå, men de siste to dagene har det hvert ille. Har samtidig hatt sinnsykt mye kynnere, så nedre del av magen har på en måte vært konstant hard og øm.

Iflg jm har babyen hele tiden ligget langt ned i bekkenet, men hodet er ikke festet, kansje blir dt bere da, når det ikke er så mye bevegelser lenger?

Er i min 35 uke nå, og jeg skal ikke si at jeg gleder meg til å gå sånn her i fem uker til?

Skrevet

Jeg er i uke 34 og har akkurat begynt å kjenne disse smertene, skikkelig intenst til tider, særlig hvis jeg prøver å gå en tur.. Jeg har hatt disse smertene alle tre svangerskapene mine, slo opp i dagboka fra forrige svangerskap og da sa jordmor at det var hodet som trykket på nerver nedi det, hun sa også at jeg ikke tok det nok med ro, at det kunne hjelpe å legge seg flatt (i senga) flere ganger om dagen for å få en liten pause fra nedpresset..

Jeg regner med det kommer til å bli værre og værre de neste ukene, men prøver å se positivt på det, ungen "borrer" seg ned i bekkenet, og det går mot slutten jenter!!!! :-)

Skrevet

sånn har jeg det oxo.. er i uke 36. helt normalt sa jordmoren min.. er babyen som presser på nerver der, er noe jævlig vondt men får holde ut i en mnd til jeg :) og babyen tar jo mer og mer plass så det er klart du merker den mer der nede nå :)

Skrevet

uff! jeg har det akkurat som dere beskriver, og jeg er bare i uke 29! er så bekymret for for tdlig fødsel!

Skrevet

Har hatt det slik de siste to ukene og er 37 uker i dag. Regner bare med å måtte gå slik noen uker til...

Det er ikke noe særlig å gå, men tvinger meg selv til å ihvertfall hente post hver dag ( over 200m)

Handling har jeg helt overlatt til sambo, orker ikke tanken engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...