Gå til innhold

prematur fødsel/fullgått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har født prematurt rundt 24-29 uker, og som enten før eller etterpå har født til termin..kanskje et dumt spørsmål, men lurte på om det er veldig stor forskjell på rier ved prematur og fullgått svangerskap? Håper noen kan svare på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett prematurt barn og ett som kom over en uke etter termin. Jeg synes riene/fødselen var like vonde begge gangene.

Skrevet

Jeg har født i uke 21+6 og uke 34+0. Synes det var verst i uke 21+6 (8 timer med rier). Men det kom sikkert av omstendighetene også, vi visste hun ikke ville klare seg..

Da jeg fødte i uke 34+0 gikk fødselen så kjapt at jeg ikke hadde rier mer enn 1 times tid, ganske intenst riktignok... kom inn på sykehuset med full åpning! Men vil heller ha en sånn fødsel til enn rier over flere timer.

Skrevet

jeg viste ikke at jeg skulle fø engang når jeg fikk en prematurbaby. har to fullgåtte fra før av. Vil råde deg til å kontakte sykehus vis du tror noe er på gang, fortes mulig slik at dem kansje kan få stoppet det. jeg kom inn med 10cm åpning og trykke trang i uke 27.. ikke serlig kjekt. Klarte heldigvis å få tatt babyen med ks før den kom naturlig, den lå i sete og da er risikonen for hjereskade eller død stor så tidlig. Gikk bra da.

Skrevet

Jeg har 2 jenter og den ene kom i uke 35+5 og den andre kom i uke 29+5 og riene var like i smerteskala der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...