Gå til innhold

Mange som venter sitt første barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg og må innrømme at jeg ikke vet noe om barnestell og oppdragelse. Har skifta bleie på en unge en eneste gang i mitt liv... Gruer meg litt pga dette, men klarer det vel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jeg tror nok det er noe som bare kommer av seg selv:) og etterhvert så blir jo du en ekspert på dette, tror man kommer ganske raskt inn i det, litt kløning til å begynne med, men da har man bare noe å le av i ettertid:)

det er min første også, men har nå fått byttet noen bleier etter praksis i barnehage. går førskolelærer, snart ferdig med 2. året.

skal love deg jeg klønet til å begynne med også, men når man gjør det hele tiden, så blir det fort en vane:)

ikke noe å bekymre seg så altfor mye for, tenker jeg. og angående oppdragelse så tror jeg det kommer mye av seg selv også, og man har jo selv noen verdier som man vil føre videre til sitt barn, og man vet jo stort sett hva som er rett og galt, så dette vil nok ordne seg for deg/oss:)

så lenge du har barnets beste i interesse, så vil det gå kjempe bra:)

Skrevet

Venter første, men er ikke bekymret. Gruer meg gjerne litt til første bleien, men er noe annet når det er din egen unge i forhold til feks en venninne sin..

Ingen ting å grue seg til. kommer nok fort inn i det skal du se. :)

Skrevet

Min første også. Gruer meg til alt som kommer før babyen jeg da. Men etter det blir det moro!

Skrevet

Dette er min første :)

Men jeg gruer meg i grunnen ikke til noe spesielt jeg altså, tror ting kommer til å falle naturlig på plass av seg selv :)

Gleder meg masse :)

Skrevet

jeg venter min første, men har heldigvis hatt en del trening da jeg har en seks år yngre bror, en gudsønn og en del eldre venninner med barn som jeg har sittet barnevakt for. så skal vel overleve på ett eller annet vis

Skrevet

Jeg venter mine to første. Har en del erfaring med bleier og sånn da jeg har en del tantebarn og fadderbarn som jeg har vært barnevakt for en del ganger.

Men det blir jo noe helt annet når de er mine/våre og vi ikke kan gi dem tilbake til foreldrene når de ikke roer seg. For foreldrene, det er pultselig oss!

Det er kjempeskummelt, og vi gleder oss kjempemasse!

Alle mødre har gått gjennom det vi tenker på nå.

Skrevet

Jeg venter også min første.... gleder meg mest nå, men tror ikke jeg er helt forberedt på hvor sliten jeg kommer til å bli.. lillegutt er jo så avhengig av meg 24timer i døgnet i en god stund fremover... litt skummelt å ha ansvaret... men tror jeg kommer til å klare det helt fint... som dere andre sier her også så kommer vel sånne ting naturlig ;)

men spennende og utfordrende blir det...

Skrevet

Jeg venter mitt første barn. Litt nervøs og klumsete er man kanskje i starten, men det er nok en rolle man glir fort inn i :-) Tenk på alle som har klart det før deg! Du får jo råd og veiledning underveis på sykehuset, og er det noe du lurer på kan du jo ta det opp med helsesøster på helsestasjonen, eller snakke med andre mødre du kjenner :-) Men å tenke slik er nok helt naturlig, det er jo en ny situasjon, en ny rolle og mye ansvar- kan selv kjenne på følelsen at det er litt skummelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...