♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Reiser dere bort til venner på kveldene med babyen? Vi har så innkjørte rutiner her i huset og hun vil legge seg 18.30-19.00, og jeg vet hun har vanskeligheter med å finne roen andre steder hvis hun ikke får ordentlig liggeplass. Ender ofte med skrik og overtrøtt unge, og ikke noe ro til å hygge meg der jeg er. Jeg er invitert til et sted hun ikke har vært enda på torsdag, og det er snakk om grilling osv. Blir sannsynligvis ved 17-18 tiden om kvelden. Og nei, jeg har ikke barnevakt. Vet ikke om jeg kommer til å svare ja. Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Vi har også lurt på hvordan vi skal gjøre dette, etter at vi har innarbeidet rutiner. Vi konkluderte med at vi ikke kan sitte hjemme hver ettermiddag/kveld i mange år fremover og hoppet i det. Er man innstilt på at det går, så tror jeg det går lettere. Vi pleier å ta med vognen, for der sover hun godt. Legger henne i den til vanlig tid og gjør de vanlige ritualene (skifte til pysj osv.) sånn at hun skjønner at det er natt. Vi har måttet stå å rugge vognen en stund, men hun sovner ganske fort. Når vi skal hjem løfter vi henne over i bilsetet i pysj og pakker et teppe rundt henne. Når vi kommer hjem pleier hun å få litt pupp før hun legges i sengen (selv om det ikke er vanlig puppetid). Hun har sovnet greit da etter en liten stund.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 23. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2007 Takk for svar! Tenker jo også selv at vi ikke kan isolere oss i all mulig fremtid heller, men synes det er så stress akkurat nå i den alderen hun er. Har tatt henne med rundt før, men da var hun mye mindre og var på mange måter greiere å ta med seg siden hun brukte bagvogn o.l. Nå har hun sportsvogn og ikke vant med å sove i den bortsett fra ved turgåing.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Jeg prøver i det lengste å være hjemme til han skal legge seg. Det er viktig å følge rutiner. Men det skader ikke en gang i blandt å forskyve de litt. Hvis vi ikke har barnevakt, prøver vi heller å ha grilling og besøk hjemme i steden.
turbogutt Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Jeg tror det er lurt ta med babyen bort litt innimellom, så den blir vant med å sove borte også. Vi har også faste rutiner og kl 19 er gutten vår trøtt og vil sove. Er vi bedt bort så tar vi med reiseseng. Vi steller han på samme måte som hjemme og tar på pysj,og legger han i reisesengen. Har aldri vært noe problem for oss, han har sovnet i bilen på vei hjem og sovnet med en gang vi har lagt han i sin egen seng. Da jeg fortsatt ammet , hendte det at jeg ga han en liten tår Vi gjør jo ikke dette mange ganger i uken, da tror jeg nok rutinene ville blit ødelagt, men en gang i blandt tror jeg bare er fint. Flere av vennene våre med barn gjør det samme. Noen ganger sover vår gutt borte, andre ganger får vi besøk av venner med baby som legger seg her.
CecilieTerese Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Vår gutt sover fint i vogna si, så legger vi han bare over i si ega seng når vi kommer hjem. en utrolig befrielse at det går an.. det burde dere øve på, ellers så er dere totalt fastlåste eller avhengig av barnevakt
somm@r Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Når vi ikke får barnevakt, blir vi heller hjemme. Dersom du har prøvd dette før og det har ikke funket, ville jeg latt være å dratt. Prøv å få tak i en barnevakt du kan ringe til når det trengs. Da kan dere kose dere borte, mens babyen kan sove godt hjemme. Etter at vi ble foreldre har vi måtte takke nei til ulike ting, sånn er det når en har barn. Så jeg ville blitt hjemme ja.
Brillemamma Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Vi holder oss hjemme. Han legger seg alltid kl 19. Og det blir bare stress om vi skal legge han en annen plass.. Synest ikke det er noe problem. Om det er noe vi absolutt vil være med på, får vi som oftest barnevakt. Hviss ikke kan en av oss gå, og en annen bli hjemme... Synest ikke det er noe stort problem jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå