Gå til innhold

Mange som planlegger to tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt litt på hva som er ideel avstand mellom nr 1 og 2. Tenker det kan jo være fint med to tette da kan de bli nære søsken etc.

Dere som skal ha to tette, hvor tette og hvorfor valgte dere den avstanden mellom 1 og 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi skal ha to tette - men det var overhodet ikke planlagt - ble gravid igjen selv ved bruk av prevensjon (kondom). Var veldig fortvilet da vi oppdaget det for jeg synes det blir slitsomt med en halvannetåring uten særlig språk og en baby + at vi får logistikkutfordringer ift vogn, bil osv. Men nå har jeg vent meg til tanken. Det blir ca halvannet år mellom de to og jeg tror det blir bra. Selvsagt veldig slitsomt den første tiden (men man venner seg vel til det livet man har....) - men så tror jeg barna kommer til å få stoooor glede av hverandre.

Men hadde jeg fått velge hadde avstanden blitt litt større - rett og slett for at eldstemann kunne være litt mer selvstendig enn hva tilfellet blir nå. Nå blir det som det blir og vi er fornøyde med det (som jeg sa over - man venner seg til livet man har - heldigvis...)

Skrevet

Vi får to tette, blir litt over 19 mnd mellom våre, venter i sept. Jeg var klar for å lage nummer to når jr var 4 uker, å være mamma var bare helt utrolig bra! Vi håper vi kan få (ihvertfall!) tre, selv om vi har en utrolig aktiv unge, og synes det er greit å ikke få alt for mange år imellom, da blir det bleier og grøt til evig tid. Men den "ideelle" avstanden finnes vel ikke, søskenforhold er ihvertfall mer avhengig av personlighet enn alder... Lykke til uansett! :)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Uplanlagt her også....blir bare 11 mnd i mellom!:-) Fikk jo helt noia der jeg stod der med positiv test og snulla på 3 mnd, men dagen etter så var jeg glad, og det har jeg vært siden! Satser på at spira også blir en rolig baby, og at hun og snulla blir bestevenner!:P

Skrevet

Vi planla egentlig ikke, men var jo heller ikke forsiktig da. Det blir ca 23 mnd mellom. Legen min spurte om det var planlgt denne gangen ( var ikke det med den første) og da jeg sa nei begynte hun å le. Hun spurte om jeg viste hvordan man lager bar og da jeg litt forfjamset svarte ja ( er litt treg av og til...) svarte hun bare at da burde jeg vel vite hvordan man ikke lager barn... he,he Hun ha vært legen min siden jeg var 11 år så vi kjenner hverandre godt.

Skrevet

det blir 19mnd mellom våre. synes det er passelig. Hadde vel egentlig tenkt å vente noen mnd til, meeen slik ble det ikke :) å gøy er det :)

Skrevet

Valgte to tette for ca 10 år siden. (21 mnd)Har aldri angret på det. Litt travelt i starten, men koselig også. Skal ikke påstå at de har vært perlevenner alltid, men de har selskap i hverandre.

Tredjemann kom etter 3. Det har gått greit det og, men det er jo endel ting hun ikke kan som de eldste kan.

Sistemann kommer etter 7 år.

Skrevet

Ja, vi gjorde det, men vi mistet 3 ganger etter at vi fikk prinsessa vår, så det er ikke alltid noe man kan planlegge...

Skal prøve på det igjen når lilleprinsen blir født:) Tror vi får det til denne gangen da:)

Stor klæm:)

Skrevet

vi har 2,5 mellom nr en og to,og blir 2år og 8-9mndr mellom nr to og nr tre..mine har hatt enorm glede av hverandre selv med to års forskjell,og han største var ganske selvhjulpen på flere områder da lillebror kom,så her gjør vi d samma igjen,sjøl om nr tre ikke kom heeelt når vi hadde tenkt denne gang da:o)

Skrevet

Vi får to tette men det er ikke planlagt da! Det vil bli 1.5 år mellom dem, vil sikkert få mye glede av hverandre;)

Skrevet

Men pass på permisjonspengene! Det er slik at man må ha vært i jobb i seks av de siste ti månedene før man får barn, så ikke ta det for tett mht økonomien hvis dere planlegger to tette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...