Gå til innhold

Han våkner ofte etter midnatt...


lillegull80

Anbefalte innlegg

Vår gutt sover fra ca. 19 til 23 eller midnatt, da våkner han og ammes. Så begynner han å våkne ca. hver halvannen time etter dette..jeg er ganske trett om morgenen, særlig også med småsøsken i huset som skal opp. Kan jeg la ham gråte litt nå (2 mnd gammel) eller må han få/bli tilbudt mat så ofte han vil på natten også? Skulle gjerne hatt 3-4 timer mellom, det burde han vel greie? Hva med deres? Spiser de/våkner de så ofte på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er jo veldig individuelle, her har frøkena sovet hele natten uten nattmat i ca 3 uker, og hun er 2,5 mnd.

 

Men før dette spiste hun 1 skikkelig måltid på natta ellers rotet hun litt, da fikk jeg råd om å heller prøve å gi smokken flere ganger for å roe henne og det hjalp. det tok litt tid men etter en ukes tid hadde vi kun et måltid på natten.

 

Du kan jo ta det opp med helsesøster, kanskje hun har noen gode råd til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet mitt er at han ikke tar smokk...arrghhh!! :)

Jeg må nok bli litt strengere og stenge "kranen" med jevne mellomrom..hehe :) bare av nysjerrighet, hva regner du for natten (fra kl til kl?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover hun fra ca 10 til mellom halv 7 og 9. Så det er jo hele natten:) Før dette våknet hun i tre tiden og spiste og la seg til igjen med en gang, Men regnet det som at hun sov hele natten når hun sov fra 10-11 til ca 05.00 før hun skulle ha mat. Men nå har jeg vert veldig heldig med snuppa mi da, kjenner ei som har ei jente på 5,5 mnd og hun spiser fremdeles på natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har hatt det samme problemet med mitt første barn. Det kan kanskje være det at kl 19 er for tidlig for babyene...? Jenta mi på 2 1/2 mnd legger seg ikke så tidlig. Hun er nr. 3, og med nr 2 fikk jeg det tipset på helsestasjonen... MEn det er jo ikka alt som funker for alle, og de er jo forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sånn er det her i gården også! Etter midnatt våkner han (legger han ca. kl. 20-21) og vil ha pupp oftere enn annenhver time. Begynte med denne "rutinen" for to-tre uker siden. Før kunne han sove hele natten med bare ett måltid. Nå er lillegutt tre mnd. Synes det er slitsomt.Har ikke noe svar på om det er greit å la han gråte eller ei, selv tar jeg han opp når han begynner med masinga (smokken spytter han bare ut). Håper liksom at denne hyppige ammingen skal gå over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Snuppa mi sover hele natta og det har hun gjort en god stund.

med natta mener jeg fra 10-11 til 5-7.

Kanskje du kan prøve å legge babyen litt seiner på kvelden?

Slik at den får pupp like før du skal legge deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...