Gå til innhold

Hvor mye sover babyene deres på dagtid? Rytmer.


lillegull80

Anbefalte innlegg

Har dere noen rytme på når og hvor lenge de sover?

Vår babygutt våkner i 7-tiden (pga eldre søsken) og er da våken til ca. 9-halv 10, da sover han alt fra 2-3 timer. Så sover han igjen ved 13/14 tiden et par timer og så etter 16 prøver jeg å holde ham våken for å legge ham 19, men han er ofte stuptrett og dupper et kvarter (jeg vekker ham) før klokken blir 19. Har dere noen rutiner enda?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi ingen faste rytmer enda:) Hun våkner mellom 7 og 9 får mat og bleie også duller vi litt så sovner hun igjen:) Dette er vel fast hver morgen men videre utover dagen er veldig varierende alt ettersom hva vi gjør på. Vi er endel på farten, med turgåing, besøk her og der osv, så hun sover godt uansett hvor hun er:) Når hun sover, sover hun mellom30 min - 3 timer hver gang. Alt ettersom hvor lenge hun har vert våken.

 

Prøver å holde henne våken fra halv 8- 8 for å ta kveldstell i 9 tida og legge henne rundt 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Julie våkner ca 7.30 Da er hun våken en times tid, også sover hun ca to timer i vogga. Ca kl 12 blir hun trett igjen, og da sover hun ca 3 timer ute i vogna (evt på tur).Ca 16.30 er det på tide med enda en ny dupp, og da sover hun enten i vogga eller i vogna til ca kl 18. Kl 20 tar hun natta :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooops.. Skulle jo skrive litt mer :-)

Her våkner hun mellom 7 og 8 er våken en times tid og sover litt igjen. Har blunder på alt fra 15 min til en time, og fra ca klokka 14 sover hun 2-3 timer. Tar kveldsstellet rundt klokka 18 og sovner fra ca 19. Da våkner hun gjerne etter 20 min, får mer pupp, sovner igjen, våkner etter 20 min, og da har jeg faktisk begynt å gi henne morsmelkserstatning på flaske fordi hun aldri blir mett - hun drikker da 100 til 120 ml. da sovner hun rundt halv ni-ni og da er det natta. Sover da først alt fra tre til fem timer og etter det våkner hun for pupp annenhver time.

Kanskje dumt av meg å begynne med erstatning, men jeg orker ikke å amme hver halvtime hele kvelden hver kveld, og i og med at hun spiser 100-120 ml selv om det bare er 30min siden jeg ammet, så er det jo tegn på at hun er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her goldie28. Jeg gir også erstatning på kvelden for at han skal sovne ordentlig inn..orker ikke amme heeele kvelden slik jeg gjorde med førstemann. Med NAN faller han i dyp søvn, mett og god, og sover da godt. Dette gir meg og mannen min litt voksentid om kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke så veldi faste rutiner, legger henne ut i vogna for soving, eller tar en trille tur når hun er trøtt og kan da sove fra 1-4 timer, har som regel et par av disse og ellers noen små lurer!

Om kvelden legger hun seg halv åtte, så er ei utrolig snill jente:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke barna deres er til å sove :-)

Vi har ikke fått helt dreisen på rutiner enda. Hun sover til ca 07, da blir det mat og stell, hun dupper litt av men sover ikke før vi skal på tur rundt 13, da sover hun et par timer. Så kanskje duppes det litt på kvelden og hun tar natta rundt 22/23. Ingen nattmåltider da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea våkner melom 8- 9, Vi må lever storebror i bhg før 9. Så blir det en dupp i 10 tia som varer en time. Så legger hun seg ut i vogna rundt 12 og sover gjerne 3 -4 timer, slik at hun våkner når det er middag til mamma. Typisk!!!!!!!!!!

Så tar hun seg en middags hvil, i 6 - 7 tia og hun tar kvelden ca i 10 tia. Da sover hun ofte over men nå er hun forkjølet så da våkner vi i 5- 6 tia.

Egentlig ei veldig snill jente vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda våkner for tidlig-frokost ganske nøyaktig klokka 6 hver dag (da står pappa opp fpr å gå på jobb). Hun sovner igjen med èn gang, og sover til ca 9. Da står vi opp, steller og kler oss og ho spiser igjen.

 

Ca klokka 10 er det hviling, da bruker ho å sove ca 4 timer.

 

Etter dette er ho våken 1 time og sover 1 time resten av dagen.

 

Ho legger seg samtidig med mamman og pappan sin, i 23-tida, og da sover ho til 6 neste morgen.

 

Syns vi har fått greie rutiner nå, vi vet omtrent når ho sover og når ho er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...