Gå til innhold

Synes dere at dere går glipp av mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn "ungdomsliv"?

Jeg personlig synes ikke jeg går glipp av noen ting.

Kunne ikke hatt det bedre en jeg har det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt faktisk.

Har det helt supert! =)

Skrevet

har det helt supert jeg=)

Skrevet

Er ute to ganger i mnd så føler at jeg får med meg det meste egentlig. Men hadde jeg sittet hjemme hver kveld, uke etter uke så hadde jeg nok følt det ja.

Skrevet

og hva skulle det ha vært, dratt på byen og drikke meg dritings? føler heller at jeg hadde gått glipp av dyrebare timer med barnet mitt hvis jeg hadde flydd på byen hver helg. kan heller ha venner hjemme, lage middag, drikke vin og kose oss.

Skrevet

Ikke i det hele tatt :) Får så utrolig mye igjen av Teodor :)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ja, jeg har gått glipp av mye i livet mitt, men det skyldes sykdom og andre ting, men ikke snulla! Hadde jeg ikke hatt henne hadde jeg gått glipp av enda mer!

Skrevet

Jeg husker bare når jeg skulle ha min første var allle heeelt opphengt i at nå mista jeg ungdomstia mi å alt og blabla..

Og jeg har aldri følt at jeg har gått glipp av noe som helst!

Måtte bare høre om dere var enige med meg :)

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg går glipp av mye egentlig, har en mor og hennes sambo som nå vil ha sønnen min en helg i mnd. Noe jeg synes er både kjempesnilt og litt deilig (er aleine og de er min eneste "avlastning" ) I tillegg har de knøttet hver onsdag kveld i 3-4 timer da jeg spiller i korps. Jeg har veldig lite besøk hjemme rett og slett fordi "vennene" mine prioriterer fylla osv... Litt synd for blir litt ensomt innimellom, men ville aldri bytta det ut. Så ikke misforstå, jeg har verdens beste lille gutt og ville ikke gjort noe annerledes om jeg kunne skrudd tida tilbake ( kanskje hatt en annen far til han som stilte opp :P) Men er veldig glad jeg har muligheten til å dra på kino, spise middag hos folk og ha voksentid osv uten å tenke på om småen har det bra. Han elsker å være hos bestemor og *******

Skrevet

Hva er det å gå glipp av da? Elsker tilværelsen som mamma, å kunna itj ønska å hatt det annerledes heller. Emma er jo solstrålen :)

Skrevet

Hadde jeg vært 18 så ja kansje, men jeg har sprunget fra meg skikkelig i "yngre" dager..er nå 23 år og elsker mamma rollen!!!!!

Skrevet

Absolutt ikke :) Blir personlig ganske matt av folk som tror at festing er det eneste livet har å by på, må innrømme at jeg ofte dømmer de å ser på dem som litt grunne *fymeg* Livet mitt har blitt betraktelig mye rikere etter at jeg fikk datteren min, skjønner ikke hva jeg egentlig brukte tiden min på før jeg fikk henne.. Alt jeg har lyst til å gjøre kan jeg fortsatt gjøre selvom jeg har henne!

Skrevet

Hvorfor snakker dere alel om festing da?

Er vel ikke bare det man går glip pav når man får barn?

Jeg ville aldri ha bytta mini mot noe som helst, men JA, jeg føler at jeg går glipp av ting.

Ikke festing, for det har jeg slutta med for flere år siden uansett, men frihet til å gjøre hva du vil.

Å kunne sitte på kafè en hel ettermiddag og bare drikke te og skravle.

Å kunne reise på hopp-på-tur til syden.

Backpacking gjennom Europa.

Å kunne dra på hyttetur sammen med gode venner og bare slappe av i noen dager.

Å kunne velge den utdannelsen du vil, uten å tenke på at du skal klare å kombinere den med et lite barn (både praktisk og økonomisk) og ikke minst kunne flytte dit de beste skolene er (både i Norge og i utlandet).

Når lillegutt starter på skolen kan jeg jo ikke bare flytte for å gå skole!

Så, da var det sagt. Jeg angrer ikke, men JA jeg synes at jeg går glipp av ting, og hvis jeg kunne ha valgt det, ville jeg heller ha fått Erlend når jeg var noen år eldre, og hadde opplevd mer.

Skrevet

Ja, jeg føler at jeg går glipp av ting. Feste kan jeg gjøre når datteren min er hos pappaen annenhver helg, så det er ikke bare det det er snakk om.

Men savner det å kunne finne på ting AKKURAT når jeg vil. Eller gjøre ingenting hele dagen. Sove lenge. Osv osv osv.

Men jeg syns faktisk det er litt "slitsomt" (kom ikke på bedre ord) å aldri kunne tenke på kun meg selv.

Gjest LindeOgWill
Skrevet

Tja, det eneste jeg går glipp av er muligheten til å leie leilighet i bofellesskap så jeg kan spare penger :o

Det er klart jeg kunne ønske jeg bare kunne dra på impulsbesøk til vennene mine, sove til to om dagen, eller dra en svipptur utenlands. Og det blir fort litt ensomt når vennene er innom en gang annenhver måned..

Men samtidig har jeg det greit alene, og får sosialt liv på skolen.

Det er klart man går glipp av mye når man får barn, det er jo ikke til å legge skjul på, men det man taper får man igjen til tusen med en liten en, selv om det til tider er slitsomt.

Man går jo ikke glipp av mere som ung enn som gammel, og ting blir jo det man gjør det til selv.

Det er klart det stikker litt i hjertet mitt akkurat nå når russebilene suser forbi og jeg kunne ha vært i en av dem, men jeg føler likevel ikke at jeg har tapt noe.

Barn vokser jo opp en gang, så da får man ta igjen de tapte besøkene og lyse sommernettene med venner, vin og gitar.

Skrevet

Man kan jo dra å sitte på kafe hele dagen etter at man har fått barn også? å ta sydenturer eller andre utenlandsturer? Noen ganger tar jeg snuppa sånn at pappan får koset seg med venner og andre ganger omvendt. Vi skal kanskje flytte til stavanger i 08-09 fordi min kjære skal gå på skole. Til sommeren skal vi til syd frankrike og københavn. Etter at jeg fikk snuppa har jeg også vært på to langweekendturer uten henne, en til paris og en til københavn. Føler meg heldig jeg, føler at jeg får i både pose og sekk :) :) Joda, noen småting kan man kanskje ikke gjøre, men tenk hva man hadde gått glipp av om man ikke hadde barn da? Da hadde jeg ikke fått verdens beste klemmer, ikke fått sett verdens nydeligste smil, ikke fått høre snuppa mi si tante og øye for første gang i dag o.l. Føler at jeg hadde gått glipp av mange fler verdifulle ting om jeg ikke hadde fått tuppa. Hvis jeg veier opp hennes nydelige sang med å kunne sove til klokken 2 på en lørdag så er det helt klart hva jeg helst foretrekker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...