Gå til innhold

Sana-sol i stedet for tran, er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er tom for tran for øyeblikket, så gullet på 6 mnd fikk sanasol. Det er vel ok å gi det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sanasol inneholder sitrus og det skal ikke så små ha. I tillegg er det ikke omega-3 i sanasol, så blir ikke akkurat det samme nei. D-vitaminer er det vel da, men.

Skrevet

Ja :)

Jeg gir sanasol og tran. Men tran er kjempeviktig for utvikling av hjernen (omega 3), så det bør du forsette med når du får handlet inn :)

Skrevet

Tran er noe oppskrytt, det er ikke nødvendig for noe som helst, det viser forskning.

Skrevet

Så lenge barnet får i seg omega-3 fra andre kilder, spiser fisk (laks, makrell, sånn type fet fisk), så er det ingenting i veien for å droppe tranen.

Vi gir sanasol.

Skrevet

Unnskyld meg, men da er du ikke godt nok oppdatert anonym!

Skrevet

Vi gir Sanasol og ikke tran. Vokste selv opp helt fri for tran og er supersmart :-) (Han får selvsagt fisk til middag og på skiva relativt ofte.)

Skrevet

Enig i at tran er oppskrytt, det er ikke så fantastisk som dem vil ha det til.Det er vel bare vi i Norge som blir innprenta med det at det er så supert for hjernen.Sanasol tror jeg fint man kan gi .

Skrevet

makrell i tomat på skive inneholder dobbelt så mye omega 3 som 1 skje med tran.

"Fet fisk inneholder mye omega 3

NIFES har regnet ut hvor mye omega 3 du får i deg ved å spise én brødskive med makrell i tomat. Analysen viser at du får om lag dobbelt så mye omega 3 sammenlignet med å drikke en skje tran. Også en porsjon sardiner og røket laks gir deg mer omega 3 enn tranen.

Men ikke alle av oss spiser mye fet fisk. Da er kosttilskuddet nyttig. Men hvor gode er kapslene?

Lange omega 3-fettsyrer best

Det er ikke likegyldig hva slags omega 3 som du finner i kapslene.

Ifølge NIFES er det de lange omega 3-fettsyrene som finnes i fisk- og sjømat som har de anerkjente helseeffektene med hensyn til hjerte- og karsykdommer og utvikling av funksjoner i hjernen. "

Det står mer i artikkelen :

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article566758.ece

Skrevet

jeg gir ikke tran til gutten...han kaster faktisk opp av det, men han får biovit og d-dråper. vil ikke gi sanasol da det er sitrus i det og vi har mye allergi i familien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...