Gå til innhold

Blanda følelser ift. stjernekikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag. Har 10 dager til termin og nå hadde den lille festet seg i stjernekikker posisjon. Opplevde dette også med min andre fødsel. Både da og nå sa JM at når riene starter så vil barnet i nesten alle tilfeller vri seg "riktig" vei. Jeg vet jo at dette medfører riktighet, men forrige gang skjedde ikke det og jeg fikk en strabasiøs fødsel. Veldig vondt iryggen underfødsel, dårlig fosterlyd (noe som gjorde at jeg ikke kunne få noe mot smertene). Det endte opp med at JM under fødselen ringte etter hjelp fordi fosterlyden stoppet opp, ogbabyen stod fast. Ingen hjelp kom da alt mannskap var i fødsel (hektisk den natten). Den endte med fundustrykk, mye klipping (i Hui og hast), barnet kom ut og kom seg raskt.

Denne gangen har jeg derfor sagt at "bare jeg ikke får en stjernekikker til" så går det sikkert greit. Men nei da, selvfølgelig måtte også denne ligge slik til. Prøver å tenke at det ikke trenger å bli slik som det var sist for det, kan jo faktisk hende at denne gangen så virker riene slik de skal og snur babyen "riktig" vei, men er samtidig redd for at hvis det ikke skjer så vil jeg bli veldig redd og binde meg under fødselen og dermed ikke gjøre jobben min som fødende. Får jo ikke gjort noe nå, og prøver å ikke bruke energien min på å tenke på dette og trengte derfor bare å "tømme" meg litt her inne....

Ringte forresten sykehuset i dag og ba de om å finne fram journalen min fra forrige gang slik at den ligger klar når jeg kommer inn. Dermed kan jeg henvise til den og ikke behøve å forklare så mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du har blandede følelser for denne fødselen da ja. Kan du ikke ringe sykehuset i morgen å komme inn til en samtale da. De skjønner jo når de ser journalen din at det var en vanskelig fødsel for deg.

Vi har forresten termin samme dag ;)

Skrevet

Hej.

Huff jeg skjnner bekymringen din. Du kan jo snakke med sykehuset i morgen og ytre ønske om keisersnitt. De kan ikke nekte deg det vettu:) Hvis du ser på det som et alternativ da. For i alle tilfeller så kan det jo ende med det under fødsel likevel...Syns du skal ta kontakt med sykehuset ditt i morgen jeg:)

Skrevet

Jo jeg har tenkt tanken, men regner med at de sier det samme som JM om at mest sannsynlig så vil barnet vri seg når riene setter igang. Også har jeg ikke så veldig lyst på KS heller da. Ja jeg er skikkelig ubestemt og usikker. Tror jeg avventer mine egne følelser en dag eller to og kanskje jeg kann prøve med litt sex eller bryststimuli for å få igang litt skikkelige kynnere som kanskje vrir den lille rett på plass.

Uff, ble mest veldig paff over at jeg to ganger skulle få en i den posisjonen....

Håper formen og humøret ditt holder seg oppe - nå har vi mai-mammaer ikke lenge igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...