Gå til innhold

Dere som er sykemeldte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sykemelde meg nå fra jobben pga jeg sliter med ryggvondt. Men jeg gruer meg for hva jeg skal fylle tida med. Hva gjør dere som sitter hjemme? Noen forslag til gode bøker eller noe trivelig å finne på??

Tusen takk for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikke svar til deg, ble sykemeldt i dag og har det samme problemet. Mannen min er pendler itilegg så forstår ikke hvordan tiden skal gå...Tenkte å begynne å bake litt, fylle fryseren med gode ting og vaske ned hyller og skap. Si fra om du kommer på noe lurt...

Lykke til:0)

Skrevet

Hei. Jeg har en stilling på 50% er sykemeldt i 30% av dette. Dvs jeg jobber ikke mye. Har fått det slik at jeg jobber litt hver dag. Når jeg er hjemme går tiden til å gjøre husarbeid og bake. Åsså har jeg begynt å strikke til den lille i magen, så tiden går. I tillegg er det jo mange serier på tv!!!!

Skrevet

Takk for svar! Jepp jeg skal si fra om jeg kommer på noe.. det er ikke lett. Har ikke ro i ræva heller, for å si d sånn. Men bake er trivelig, så kan man gå en spasertur mens den hever :o)

Skrevet

jeg har vært sykemeldt siden torsdag og er det tilogmed 1mai sånn inntil videre pga. stress,kynnere,høyt blodtrykk..er bare i uke 20..

Tiden har jeg brukt til å pusle litt med å vaske klær(komme ajour) sitte på nettet,gå turer,idag har jeg fått vasket litt osv..og ikke minst fått pantet alle flaskene! alt går jo i ltt labbetempo så det tar sin tid...oxo skal jeg gå gjennom en eske full av barneklær for å se om det er noe kult :)

ellers skal jeg spise lunsj med alt fra venninner til mormor og shoppe litt!og sist men ikke minst slappe av og ruge :) så joda jeg får nok tiden til å gå siden jeg jobber så mye ellers og "ikke får tid til noe", men tror nok kanskje jeg hadde kjedet meg ltt etterhvert...

Prøv å kos deg og ta dagene som de kommer!

Skrevet

har en jente på straks 1 år som jeg er hjemme med om dagene. Så her er det ikke mye tid å fylle ellers :-)

Sist gang jeg var gravid lå jeg mest på sofaen å så tv å bimmet. Hadde veeeeldig vondt i bekkenet, gikk opp 26 kg og det var kjempetungt å røre på seg.

Skrevet

Jeg har vært 100 % sykemeldt siden jul. Trodde kanskje tida skulle gå sakte, men det har den ikke! Har ei jente på 21 mnd. Hun går i bhg så det blir levering og henting av henne. Ellers er det godt å gjøre husarbeid unna på dagtid i sitt eget tempo. En gang i uka er jeg på kontroll og det tar jo litt tid... :-)

Ellers så prøver jeg å strikke litt, lese litt, tida går egentlig veldig fort. Er jo en grunn til at man blir sykemeldt. Må ta det med ro så alt tar lenger tid enn vanlig. Og nå som det blir varmt i været regner jeg med at jeg skal sitte litt på verandaen og sole meg... :-)

Skrevet

mente at jeg skulle spise lunsj med venninner en dag og mormor en annen dag...ikke venninnene til mormor..knis...:o)

Skrevet

Mange spreke sykemeldte her som både vasker, baker og går tur...

Skrevet

Sykmeldt jeg også. Men hverken orker eller har lov til å gjøre så mye.

Ser på tv, bimmer, har limt bilder i album, lest bøker, gått tur, laget litt påskepynt, sover en god del på dagen mens jeg er alene. Har også blitt et par turer på sentrene, men dårlig med handel. Får jo ikke lov å bære noe selv. (Tar med noen om det er noe jeg skal ha)

Dagene er rett og slett lange, og det blir ikke bedre av at jeg blir sittende å bare se på alt jeg gjerne skulle gjort.

Det er grusomt å bare få se på støvet, når en helst vil fylle ei bøtte med såpevann og ta en skikkelig nedvask!

Skrevet

Sitter her ;-)

Går til legen 1-2 ganger i uka

Gjør husarbeid

Og slapper av..

Skrevet

jeg er 100% sykmeldt pga risiko svangerskap.. Bøker jeg liker er "beatles" og etterfølgeren "bly" av lars saabye christensen.. :)

jeg liker dataen min jeg da.. og bruker flere timer om dagen på den :) .. hehe..

det er jo mange gode bøker.. men får så lett vondt i hode..

for å være ærlig vet jeg ikke hva jeg bruker tiden min på.. men dagene flyr i allefall ;)

Skrevet

Linda87 har du prøvd lydbøker? Hvis du fort får vondt i hode av å lese er jo det perfekt. :-)

Skrevet

ååååååå jeg skulle gjerne gjort husarbeid.. har kynnere så jeg har fått beskjed om å ikke gjøre noe.. første dag hjemme i dag og har strikket strikket strikket.. bake og slikt er nok ikke lurt. skal jo ikke overanstrenge. vil ikke sett igang noe prematurt

Er "bare" sykemeldt en uke og håper jeg er tilbake på jobb etter det.. trur det kan bli kjedelig ja - bra jeg kan få litt farge da (om sola holder seg)

Skrevet

jeg er også sykemeldt. sliter med å få timene til å gå de periodene sambo er på sjøen. men nå har jeg funnet på noe lurt. skal lage bok til babyen. noe a'la scrapboocking. (er litt usikker på skrivemåten) lime inn magebilder, ul bilder osv... og skal fortsette med det etter fødsel. og lime inn bilder fra små og store begivenheter. og skrive litt og sånt.

Skrevet

Har vært sykemldt siden oktober....=(

Og nå er det rett før jeg går på veggene! Er rett å slett ikke noe å finne på. Er grenser for hvor mye man kan vaske og ordne når man bor på 42kvadrat og pusser opp i tillegg, og pakker til flytting :S

Har lest bøker, sett på tv og bimmet, men begynner å bli skikkelig lei.

klage,klage,klage... hehe;) Men en god bok en nok lurt å få i hus=)

for på tv er det jo ingenting om formiddagen!

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt siden påske, og det spørs vel om jeg kommer meg tilbake til jobb før permisjonen. Har begynt å få så vondt i magen. Men jeg har gjort litt husarbeid, gått turer med hunden og sittet en del på dataen. Treffet venninner og spist lunsj. Men nå er det begrenset hva jeg får gjort. Klarer ikke støvsuge og vaske gulver på samme dag og med dyr i huset er det da ganske håpløst å vaske om man ikke nettopp var støvsugd :o/ Og turene må bli ganske korte nå. Så må kjøre litt inn i skogen og slippe der slik at dyret får luftet seg og løpt litt.

Gubben jobber ganske mye så da blir det en del tv og..

Skrevet

Jeg er sykemeldt fra jobb fra i morgen( ferdig med mammapermisjonen i dag) Men regner med at dagene vil bli ganske så lik som den har vært i snart 1 år!

Men sist jeg var gravid så var jeg mye sykemeldt pga svimmelhet, satt mye her på BIM da, men sov lenge om morgene! Var det pent vær og formen var ok gikk jeg noen turer! Men dagene kunne gå utrolig trekt, og svangerskapet virka lissom så langt!

Du får lage noe fint til babyen kommer;)

Skrevet

og jeg som er fornøyd med at jeg har fått vasket noen maskiner med klær i går og i dag... Det trengtes sårt... Misunner dere som kan klare å gjøre litt i løpet av dagen... jeg sparer alt overskudd til å henta snuppa i barnehagen...

Skrevet

Mine dager flyr av sted. Jeg har vært sykemeldt mer eller mindere hele svangerskapet. Først hadde jeg Hypermesis Gravidarum og dette ble overlappet med bekkenløsning. Jeg har mye smerter, så jeg ligger mest på sofaen eller sover i senga. Vi har ei jente fra før, som jeg steller og kjører i bbarnehagen hver dag. Ellers blir det et par turer i nærbutikken i uka. For at jeg skal kunne fungere nogenlunde på kveldene, må jeg bare hvile. Når mann og barn kommer hjem på ettermiddagen lager jeg middag og vasker kanskje litt klær.

Det verste med å være sykemeldt er at man får dårlig samvittighet dersom man beveger seg utenfor huset. Jeg har utsatt en tur til byen i over en måned nå, både fordi det blir slitsomt og vondt, men også fordi jeg ikke vil at noen på jobben skal se at jeg faktisk kan karre meg ut av huseet en times tid. Er det bare jeg som føler det sånn? Jeg kan ikke under noen omstendigheter jobbe med de smertene jeg har, og dessuten bruker jeg krykker til avlastning.

Du skal nok se at dagene farer av gåde for deg også, for når man har vondt må man hvile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...