Gå til innhold

Hvordan fant dere navn til deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å finne alternativer engang jeg.... Er bare 18 uker på vei altså, så jeg har jo god tid. Men synes det hadde vært artig å ha i allefall et alternativ til hvert kjønn klart.

Har sittet og sett i navnelister i evigheter, og selvfølgelig er det mange fine navn, men.......føler liksom ikke at noen av dem er mitt barn hvis dere skjønner. Og av de navnene jeg synes er ok så er de enten opptatt av noen litt for nært i familien eller venner, eller så er det "10 på topp" navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte oss en stor navnebok og gikk systematsisk gjennom den hvor for oss og skrev en liste.

Etterpå sammenlignet vi hvilket navn vi begge syns var fine:) Jentenavnet sa det full pang, mens vi ikke er HELT bestemt enda på guttenavnet:)

Er i uke 17...:)

Skrevet

Jeg greide heller ikke å finne navn ved å lese navnebøker o.l. Jeg kjøpte en bok som tok for seg når ungen skulle bli født og der stod det ca 40 jentenavn og 40 guttenavn som passet til det stjernetegnet. Der var det mange navn som ellers ikke er nevnt i disse navnebøkene og netsidene. (dette var forrige unge)

Denne gangen søkte jeg på utenlandske fotballspillere og da kom det masse kult. Så nå har jeg navnet klart! :)

Skrevet

Hei, vi har ikke tenkt på navn i det hele tatt ennå (20 uker nå) og kommer nok ikke til å gjøre det før babyen har kommet. Hadde en liste klar da førstemann kom, og endte opp etter 3 - 4 uker med et navn som vi overhodet ikke hadde tenkt på tidligere- ingen av de navnene vi hadde på lista passet til frøkna. Synes det er greit å vente til jeg ser litt av personligheten til krabaten.

Vi styrer også unna topp 10 navn - går for gode, norske navn uten spesielle stavemåter. Jeg har en spesiell stavemåte på mitt eget navn og vet hvor kjipt det er å måtte stave for alle og enhver + at det ofte blir feil. Da er det bedre å gå for noe enkelt og greit - ikke minst for at barnet selv skal kunne si det selv. Vi har også et fryktelig langt og tungt etternavn så da blir det et kort og greit fornavn.

Lykke til!

Skrevet

Da jeg var gravid med pia bladde jeg i ei navnebok på måfå og fikk full klaff på et navn. Vi viste det ble jente, og valgte akkurat _det_ navnet :)

I dag, over 7år etterpå, er vi enda fornøyde med valget. Ikke angret en eneste gang.

(Bare lurt på om vi gjorde det riktige da hun fikk begges etternavn.... Kan bli litt mye)

Nå funker ikke den metoden der. Er ingen navn som hever seg ut.

Vi har jo vært slitere i mange år, og hadde egentlig navn klare. Men de navnene har seff blitt poppiser. Ikke gøy da!

Skrevet

Jenta vår blir oppkalt etter oldemoren min=) Anna skal hun hete, ville ha et navn som ikke er så vanlig nå..... se om noen lenger bak i familien har navn du/dere liker=9

Skrevet

Har tenkt litt på det med oppkalling også, men føler egentlig ikke for å kalle opp etter noen. Og dessuten er det så mye rare navn bakover i familien at det er ingen jeg synes kunne passe seg på et barn nå til dags.... Men det er en god idè.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...