Gå til innhold

Hjelp!! Hva e det??

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Sitter på jobben, og for 1 time siden skulle jeg på do. Da fikk jeg skikkelig "skjærende" vondt i den høyre side av magen, ca 5 cm over navelen, og samtidig stikkinger i skjeden. Var skikkelig vondt, og varte i noen sekunder. På morgenen hadde jeg også vonde stikkinger i skjeden.

Hva kan det være?? Spør her, vil ikke ringe føden for ingenting, og på legevakta har dem ikke peiling. Jeg e 13 uker på veg forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er flere forskjellige ting som kan gjøre vondt. F.eks at alle muskler og ligamenter tøyes og strekkes når livmoren vokser og blir tung. Det kan også gjøre ganske vondt noen ganger når magen er treg og tarmen ikke får tømt seg regelmessig som den er vant til. Det er mest sannsynlig ikke noe farlig, men hvis du ringer til føden så vet de mer og kan gi deg bedre svar. Du skal ikke være redd for å ringe dit for "ingenting". De jobber der for å hjelpe, ta seg av og berolige gravide og har hørt alle mulige slags spørsmål før. Jeg ringte for 2 uker siden for noe jeg lurte på, og fikk gode svar og beroligende beskjed og det gjorde kvelden myyye bedre!

Skrevet

Har det ofte jeg, jeg hører til på1st tri ennå ,men har vært gjennom dette mange ganger.

Det er ikke farlig, det er bare¨senene dine som gjør det.Hvis det fortsetter bør du vel ta kontakt med lege ja, kan jo være greit det, så

slipper du å være bekymret :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Takk for svar:)

Skal avvente til imorgen, og hvis det fortsetter ringer jeg jordmoren som jeg har.Har slitt med astma og må ta medisiner som kan påvirke babyen, og så har jeg fått ganske lite søvn i det siste, derfor e jeg kanskje bekymret for alt mulig.

Skrevet

jeg har i begge mine svangerskap har masse stikkinger i skjeden, og så gjør det litt vondt i magen når livmora vokser....

Skrevet

stress og søvnmanger forverrer mine slike plager, så da bør du nok ta det litt roligere... :)

Skrevet

Hei

Dette hører ut som urinveisinfekjsjon synes jeg.

Hadde de for ca 4 uker siden og kjenner igjen følelsen av stikking i skjeden. Er ganske vanlig og ganske ufarlig, MEN gå til lege for å få riktig medisin!! Er ikke alle medikamenter uten resept eller helskost preparater som er lure å bruke når man er grvid

Lykke til

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

har allerede tatt 2 penicillin-kurer i dette svangerskapet, vil ikke ta en 3. kur på 2 mnd. Man kan jo bli immun av dette. Men hadde du dette lenge eller??

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

HUff...urinveisinfeksjonen kan være farlig når man e gravid fordi den kan fremprovosere for tidlig fødsel osv...Skal sjekke imorgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...