Lillegullet130707 Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Alle sier at jeg har guttemage, siden den ikke har lagt seg ut på sidene.... Men så sa en venninne av meg at magen min satt lavt og at guttebabyer ligger høyt...? Jeg har ikke peiling jeg... Har noen av dere? Og en annen ting, hvis man får strekkmerker, hvor kommer de vanligvis da, på siden, midt forran eller bak på ryggen...?
Gjest Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 det sies at guttemage er høy og at en ikke kan se bakfra at en er gravid..jentemage er lave og legger seg ut på sidene og litt ekstra på rumpen.. men jeg tror ikke på det for jeg hadde jentemage sist gang men fikk gutt, og har guttemage denne gangen og venter jente..
*Villekulla* Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Jeg har fått strekkmerker midt på magen. Nedenfor og ovenfor navlen
Småbarnstreff Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Har guttemage for andre gang og venter min andre jente. Men: Guttemager er som en ball, og den sitter høyt. Den synker noen uker før fødselen. Har vært så heldig at jeg har sluppet unna strekkmerker, med jeg tror de kan komme både på lår, hofter/rygg, mage, rumpa og puppene.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Det med magens form og beliggenhet er en myte. Det stemmer på mange fordi det bare finnes 2 kjønn, så det er jo 50% sjanse for å gjette rett. Men formen på magen og om den bæres høyt eller lavt kommer egentlig ann på den gravides kroppsform, høyde og vektøkning, morkakens beliggenhet og sånne ting. Men det er gøy å se etter "tegn" og tippe, jeg gjør det selv også for nå er jeg såååå spent på ultralyd om en drøy uke. Håper å få vite om det bor en liten gutt eller jente i magen min. Har litt "symptomer" på både det ene og det andre, og ingen magefølelse jeg.
Gøril og Jesper :) Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 jeg har guttemage har jeg hørt, og venter en gutt.. bilder av magen på nicket mitt også.. Ser ut som jeg har spist en ball..
*dragonfly* Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 min ligger høyt. Jeg er nok så lang , men vet ikke om det har noen betydning. Jeg venter gutt. Forrige gang synes jeg magne var lavere, men kanskje jeg husker feil ( da ventet jeg i alle fall jente).... Når det gjelder å legge seg ut i sidene, så har jeg virkelig est ut i sidene nå, det gjorde jeg også når jeg bærte jenta....
Lillegullet130707 Skrevet 23. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2007 Hei Gøril! Min mage er prikk lik din (i uke 24)! ;o) Men sitter ikke din også litt lavt da....? Hm... Jaja, det blir det det blir, men jeg merker nå at jeg angrer litt på at vi ikke ville vite på ultralyden... hihi Men nå er det bare 12-13 uker igjen, da vet jeg det i alle fall sikkert!!!! Godt å høre at alt er bra med deg forresten, jeg var innom her da du var på sykehuset, så jeg fikk litt vondt i magen da..... :-( Jeg studerer hver morgen om jeg har fått strekkmerker, er livredd for å få det!!!! Men jeg har ikke fått noen enda.... BANK I BORDET!!!!!! Ha en fin kveld Gøril! ;o)
Gøril og Jesper :) Skrevet 23. april 2007 #9 Skrevet 23. april 2007 lilletrollet : Hei Magen min sitter kanskje litt lavt ja, synes det har sunket mye i det siste, men om jeg tar bilde av den foran, så synes jeg den ser ut som en ball.. Jeg vet det er en gutt der inne, så kanskje jeg synes jeg har guttemage ut i fra det? Spennende å ikke vite kjønn da, hadde ikke klart det jeg. Er alt for nysgjerrig.. Du er flink om du klarer å holde deg synes jeg Har heller ikke fått strekkmerker enda, og håper ikke jeg får det. Er ikke så fint det nei.. De sier at det er litt arvelig, og siden mamma ikke har noen, så satser jeg på at jeg ikke får.. Hehe..
Lillegullet130707 Skrevet 23. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. april 2007 Gøril! Det er det jeg også satser på, at jeg er lik min mor. Hun fikk ikke strekkmerker og fikk fin mage etterpå! ;o) Hun sa at hun hadde lik mage både med meg og brødrene mine, så den magen min er sikkert ikke så lett å bli klok på. Vi får se hva det blir, bare det blir en frisk unge, så er jeg fornøyd!!!! ;o) Er kjempe nysgjerrig jeg også, men det er litt morsomt å ikke vite også! ;o)
Gjest Skrevet 23. april 2007 #11 Skrevet 23. april 2007 jeg får gutt og har magen veldig langt ned. syna ikke bak fra at jeg er gravid.
Aurora.m/nr.3 Skrevet 23. april 2007 #12 Skrevet 23. april 2007 Har både gutt og jente, og ingen av gangene har det syntes bakfra at jeg var gravid. Mener å ha hørt at guttemagen er lavest, men d er vel som flere sier veldig individuelt. Guttemagen min var lavere enn jentemagen....
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Jeg har hørt at de som venter gutt har lav mage,og de som venter jente bærer den høyt.....jaja ikke lett å bli klok på... Jeg venter iallefall gutt nå og bærer han lavt. Man ser kun forfra/siden at jeg er gravid. Alle kiloene ser ut til å ha lagt seg på magen...he he he Jentene mine har jeg bært høyt og guttene lavt. Venter nr.4 til sommeren.
prøvekluten+3små Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 begge mine guttemager var lave så d holdt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå