~Jane Doe~ Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Hva kan jeg gjøre?? Blir jo gal av å sjekke henne HELE tiden.. Flere ganger har jeg måttet ta henne opp når hun har lagt seg sånn, da har hun virket fjern. Aner ikke om det er fordi hun sov eller om hun har fått for lite oksygen...Snuppa er 7,5 mnd. Huff klarer ikke tenke på noe annet.
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Hvis du blir veldig urolig av det kan du jo kjøpe babysafe og legge henne i den, da kan hun jo ikke snu seg. Jeg har også en magesover, men hun ligger med hodet til siden. Hva med at du kjener på ryggen hennes med jevne mellomrom, da kjenner du om hun puster jevnt. Ellers ville jeg snakket med hs å hørt om de kunne berolige deg litt.
*just me* Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 ei jane! har opplevd akkurat det samme med tuppa mi. det er skremmende og slitsomt. jeg begynte med babysafe for å få slappet av litt mer. ble jo gående og sjekke hele tida, som du selv sier. babysafen har vært genial for vår del ihvertfall, hun både trives i den og vi slapper litt me av. har møtt mange kritiske øyne ifht dette med bruk av safe, men jeg har aldri hatt problemer med at hun sitter fast, vikler seg inn eller kveles, som enkelte har rapportert. tror det må være opp til hver enkelt jeg, det er tross alt farlig å leve uansett hvordan man gjør det! kan i tillegg nevne for deg hva HS sa om dette da vi var der forrige uke. hun mente at "større barn" skulle tåle å få ansiktet litt nedi madrassen, at det ble noen luftehull på siden. jeg sa så at jenta mi ikke snur seg vekk (altså, snur seg annen vei for å få luft)selv om hun ligger med tryne GNIDD nedi puta. og hva er "større barn"? jo, jenta mi er 8 mndr og blir regnet som "større". så det er nok din også. hun mente jeg kunne TA BORT hodeputa (vet ikke om du bruker det, men) når hun var klar for å slutte med babysafen. samtidig skulle jeg ikke stresse med det. de går jo inn i en periode hvor de vil prøve å klatre litt i senga osv., så posen kunne jeg bare ha ei stund til. hun sa ikke no spes. da jeg spurte om dette med babysafe skal være farlig. man må nok bare finne sin måte og stole på den. er noe livsfarlig så vil det bli forbud mot det. fant tuppa mi slik du beskriver, i lekegrinda. lå ubevegelig med hodet nedi puta. ble kjemperedd, snudde henne med en gang. det viste seg at hun hadde sovnet på magen. syntes hun pusta tungt og ble da usikker på om hun kom til å snu seg hvis hun fikk for lite oksygen. så det var da jeg bestemte meg for babysafe! dette ble nok langt og rotete, ser jeg nå...;/ kort oppsummering; mitt tips er å stole på seg selv og egne avgjørelser, prøve babysafe og ikke ha pute i senga. håper du fikk litt feedback, vet akkurat hvordan du har det! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå