Murmeline Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Vesla har tørre røde flekker, hatt det kjempelenge, smører og smører, men blir ikke kvitt de. Jeg har jo sånne selv, og de er ikke plagsomme, men... Har prøvd: -a-krem (ikke nok næring i den) -locobase (for fet) -decubal recover (den beste hittil, men hjelper ikke nok) Bruker aldri såpe, kun babyline badeolje. Bader ikke hver dag, bare vask.
rødhette* Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Prøv a-derma exomega (selges på apoteket). Ser det ut som eksem, eller bare tørre flekker? Hjelper ikke a-derma kan du jo bestille time hos lege til henne, for å få en lege til å se på det. Koster jo ikke noe for legetime for de små, så taper iallfall ikke noe på det.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Har dere varmepumpe? Det tørker ut huden på de små veldig. Prøv i tilfelle å skru av den eller få en luftfukter i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Kjøpt Mildoson kortisonkrem på apotetket, og smør tynt på flekkene morgen og kveld et par dager. Når de har blitt bedre, kutter du ut mildisonen og fortsetter med a-derma, eller decubal recover/ den du synes funker best da. Det tror jeg skulle hjelpe:) hilsen mamma´n til eksemgutten!
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Kan det være noe hun reagerer på, enten av tekstiler eller matvarer som du eller hun får i seg? Linea har også veldig sensitiv hud, og har hatt veldig tørre partier i ansiktet. Det er blitt mye bedre etter at jeg la et bomullslaken over saueskinnet hun har i senga. Tydeligvis reagerer hun ekstra på ull på de plassene hun har tørr hud... Smører med masse forskjellige kremer, ingen som tar det helt bort, men det meste gjør det litt bedre i hvertfall. Huden på disse stedene blir ekstra hissig når hun blir sint eller veeeeeeldig lei seg.
ScaryMama Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Nikolai har også veldig tørre røde kinn. Jeg har prøvd flere kremer på apoteket, inkludert en super dyr krem som het aderma eller noe sånt. Den jeg liker best er faktisk babyline sin. Den lukter ikke så godt, men den gir mye fuktighet og jeg merket forskjell på Nikolai med en gang. Den funker godt på tørre voksenhender også har Øyvind merket!
Mamma til 3 <3 Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Sånn har mathias også. Vi fikk beskjed av hs å bruke Apobase fra apoteket. Den vil jeg virkelig anbefefale=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå