Gå til innhold

Når går dere ut "offentlig"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 6 uker, men lurer litt på hvor lenge jeg bør vente med å ta henne ut på "offentlige steder". Hun har vært med meg i matbutikken (å jo ha mat) og på helsestasjonen. Men hvor lenge bør jeg vente med å ta henne med meg på handletur på senteret eller en tur innom jobben for å vise henne frem (skole). Eller i besøk? Hva gjøre dere? Trenger å høre litt andre sine synspunkter om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vente så lenge du selv føler for...

Vi var på kjøpesenter første gang da lillegutt var 10 dager gammel.

Skrevet

Det går helt fint å ta henne med ut.Legen min sa jeg skulle være forsiktig å ta med babyen på store kjøpesentre osv ,men det var i vinter da alle hadde influensa. Nå er det jo vår og folk er friskere.

Vær heller obs på venninner som jobber i barnehage,de er full av basselusker..

Skrevet

Det tenkte jeg ikke på engang jeg. Min er nå 7 uker, og han har vært "overalt"... Dette fra dag 1... dvs fra dag 3 - når vi kom hjem fra sykehuset.. Viste han frem på jobben 6 dager gammel, da var vi i byen å kjørte trikk etc... og det har vi gjort jevnlig etter det.

Skrevet

hei, har også en baby på 6 uker, født 15.mars, vi gikk ut "offentlig" ganske tidlig. var med på besøk, jobb, selskap og syklubb fra dag en. han trives veldig godt med mye mennesker og lyd, sover som en engel :)

så lenge en ikke overdriver synes ikke jeg det er noe galt i å ta dem med overalt. kommer mer an på mor og hvor trygg hun føler seg :) jeg begrenser byturer og shoppeturer til mellom måltid, føler meg ikke komfortabel med å amme på kaffe enda......

Skrevet

Ta henne med ut når du selv er klar for det og når du selv har lyst! Jeg selv kom meg ikke noe særlig ut de første ukene, men etterhvert gikk det lettere.

Skrevet

vi var på julehandel når han var 10 dager gammel. Det var i allefall lettest å ha han med når han var så liten. da sov han hele tiden. du må føle på hva du er klar for selv:)

Skrevet

Så fint navn du har.. Min sønn heter og Felix :):)

Hadde han med på butikken da han var 3 dager gammel.Bare vær nøye med hygiene så går det nok bra :)

Skrevet

Var på matbutikken da hun var 2 dager gammel og etter det var hun med overalt. Var på kjøpesenter 4 dager gammel kanskje og i bryllup da hun var 9 dager gammel, i byen på jobbene våre to uker gammel. For oss føltes det helt rett.

Skrevet

Godt å høre. Da kan jeg ta turr med god samvittighet. Bør kanskje nevne at jenta var cel 2 kg da hun var født (dysmatur) og veldig slapp de første ukene, så det er i grunnen mest derfor vi har prøvd å holde oss i ro mest mulig. Men nå gleder jeg meg til å være litt mindre hjemme fremover. Begynner å bli lei av stueveggene mine ja.

Skrevet

Var i bryllup da tassen var 3 dager, så ser ingen grunn til at du trenger å vente lenger ;o)

Skrevet

Vi var på stor familiefest til langt på natt da Nikolai var 2 uker. Ellers så tok jeg han med overalt helt fra starten av. Vi var vel å shoppet dagen vi kom hjem fra sykehuset, da var han 2 dager gammel.

Skjønner ikke at du har orket å vente 6 uker! Hadde kjedet meg i hjel tror jeg!

Skrevet

Godt jenta di er i fin form nå da :)

Ja, bare kom deg ut av huset - er deilig å bevege litt på seg - og få vise fram stoltheten sin :) Kos deg masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...