Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Er førstegangs gravid i 14 uke..32 år gammel og har mange venninner med barn, men har aldri vært så veldig interessert i å følge med. Har den første tiden vært en del kvalm og trett, men det er borte nå..brystene er fremdeles ømme og magen begynner å stikke smått ut ( ser egentlig bare ut som jeg har spist godt i det siste) Men bortsett fra det...merker jeg lite til graviditeten. Når jeg leser her inne virker det nesten som det er unormalt og jeg begynner å bli bekymret pga det... Noen som har det likt som dette, eller en kommentar til at dette også er normalt ?
Mor til en stor og en liten Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Det er faktisk også helt normalt å nesten ikke merke at man er gravid. Når de første 3 mnd er over er det mange som blir i god form og får overskuddet tilbake og knapt legger merke til at de er gravide bortsett fra en voksende mage og babyspark (når den tiden kommer). Slik hadde jeg det med førstemann. det var en drøm å gå gravid syntes jeg. Merket ikke spes noe til at jeg var gravid og formen var på topp. Noe bekkenløsning hadde jeg da, men det stoppet meg ikke mye fra å være aktiv. Syns du skal nyte denne tiden mens du kan og ikke bekymre deg.
Oppsann *Hormonella* Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Hei! Du skal ikke være bekymret for at du ikke merker noe særlig til graviditeten! Jeg er 2. gangsgravid og har ikke merket noe særlig til noen av graviditetene! Var lite kvalm første gangen men litt denne gangen, følte heller ikke at jeg var gravid.... "alle andre" hadde jo masse plager! Nei... bare nyt at du har det på den måten! Er godt å slippe ubehagene så lenge man kan! Snart begynner du nok å kjenne litt liv og da blir det mer virkelig! Klem fra
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Tusen takk for hyggelige svar....) Når det meste av det man leser bunner ut i at det er MA hvis man ikke merker noe til graviditeten blir man litt smånervøs. Så flott og høre at dette er normalt også, da skal jeg nyte gode dager så lenge jeg kan..
Fabelaktiv Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 ja for du kan ta deg en faen på at neste graviditet ikke er like lett.. hehe jeg kjente ingenting forrige svangerskap.. nå er det masse greier.. det varierer.. alt er normalt visstnok, er nok bare det at det er lettere å diskutere hva som er "galt" enn at alt er bra kos deg du
Tussa og Sofie Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Jeg har det som deg, er i 12 uka nå og merker igrunnen ingenting ) Litt oppblåst etter masse mat, ellers er det stille. Så jeg bare tenker at jeg er kjempeheldig som har fått energi tilbake og disse småplagene er borte en tid. Det ustabile humøret er imidlertid fortsatt tilstedet, så satser på at hormonene roer seg litt om et par uker og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå