Spent på vent Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Da er jeg endelig blitt mamma til lille Ada. Det hele startet fredag 13 april. Hadde vært på besøk og kom hjem kl.23.30. Hadde ingen tegn på noen ting. Skulle lage meg noe kveldsmat, og mens jeg sto midt på kjøkkengulvet 23.40 så sa det bare pang å så gikk vannet... Rar følelse, men kjente bare at det rant nedover beina.Ringte fødeavdelingen i Stavanger og sa vannet hadde gått, men jeg hadde ingen rier, så nå ventet jeg spent på at de skulle komme. Hadde aldri hatt en kynner før heller, så visste ikke hva som ventet meg. Fikk beskjed av føden om å vente på rier med 10 mins mellomrom før vi kjørte. Har en time å kjøre til sykehuset. Ca.10 minutter etter vannet gikk, kjente jeg en rie. Sto da i dusjen. Begynte å ta tiden på riene som varte ca.30 sek å kom med 5 min mellomrom. Ringte føden igjen å de ba meg komme med en gang. Ankom føden 02.00. Kom inn på undersøkelsesrommet med en gang og de kunne kostantere 3 cm åpning. De målte fosterlyd å så fikk jeg en klyster. Etter jeg hadde tømt meg ble jeg vist inn på fødestuen. Der tappet de i et bad til meg og jeg kavet meg oppi. Riene kom med 3 min mellomrom og varte ca.1min. Satt i badekaret til kl.05.00. Da kom jordmor for å sjekke og hun ble meget overrasket da det allerede var 8 cm åpning. Hun tappet ut vannet og jeg måtte komme meg opp i sengen. Trengte 5 min på å komme opp i sengen, og på de 5 min var det blitt full åpning. Da kom pressriene. Var veldig merkelig, for mellom pressriene så hadde jeg null smerte. Var ikke så lenge mellom, men for en hærlig følelse. Etter en presstid på 10 minutter kom Ada til verden. Jeg var helt overrasket over hvor fort det hadde gått, og det var jordmor og. Hadde en utolmodig liten jente. Og da hun var ute forsvant all smerte og vi kunne nyte vår lille datter som veide 3188 gram og var 49 cm lang. Hodeomkrets 35 cm. Ble født 05.25 den 14 april 2007. 10 dager før tiden. Ser tilbake på fødselen som en fantastisk opplevelse som jeg lett kan gjøre igjen når det kommer et så perfekt resultat ut.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Høres ut som en drømmefødsel det der! :-) Gratulerer så mye med jenten din!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Håper jeg også får en så lett fødsel!! Gratulerer så masse med lillefrøkna, og kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå