Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg lurer på om det er vanlig å sykemelde seg på grunn av at man er sliten. Jeg jobber som lærer og tempoet er veldig høyt, det er ikke så fysisk krevende, men når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så sliten i kroppen (spesielt nakke og rygg) og får ofte vondt i hodet. På slutten av uka er jeg så utslitt at jeg ikke får sove om natta, ligger bare å gruer meg til å gå på jobb. Det er enda tre mnd igjen til terminen og vurderer å høre om muligheten for å sykemelde meg delvis, kanskje 50 prosent. Er det flere som er i lik situasjon? Hvorfor er dere sykemeldte dere som er det?
prøvekluten+3små Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 jeg har vært 100% sykemeldt i snart 8 uker pga kvalme..skal over i aktiv sykemelding fra mandag av...håper det funker!
Brenda med 2 ute Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Er sykemeldt 50% nå og det er riktig godt. Er plaget med bekkenløsning, hodepine og stiv nakke er i uke 24 nå. Får sinnsykt vondt når jeg jobbet lenge. Har en meget aktiv jobb som da er en høyrisiko jobb så legen sykemeldte meg. Han mente det at det er ett maraton vi skall i gjennom og at jobbe det kan jeg gjøre senere. Jeg skall ikke gå rundt og ha vondt hele tiden pga at jobben min ikke passer med svangerskap. Så nå har jeg en liten hvile periode, nå passer 50% utmerket. Så får vi se om jeg må ha mer sykemelding eller om jeg kansje kan øke det litt om en stund. Lykke til, si som det er bare så kansje du får 50% eller noe.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 100% sykemeldt hele april..kansje ut svangerskapet..pga.kynnere.
noralill Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Er sykemeldt 100% - pga risikosvangerskap. Har mistet 3 tidligere!
MiniMeAndMe+spire Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Hei, er du sliten, så sykemeld deg!! Har sykemeldt meg idag 30%, så jobber ca.2.5 time mindre per dag.. Kjenner meg veldig igjen i det du sier, HI..
*RutIetutt* Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Jeg har vært 60% sm siden uke 15 (før det var jeg 100% sm oga ekstrem kvalme) pga bekkenløsning. Holder ut enn så lenge, men begynner å kjenne at det tar på selv med bare 40% i jobb....kvalmen har kommet mer og mer igjen også...så spørs hvor lenge jeg holder ut før jeg må kaste inn håndklet...( Hadde håpet å i hvertfall klare å jobbe 40% frem til permisjonen i begynnelsen i juli...koser meg sånn på jobb....
Snappie Skrevet 23. april 2007 #8 Skrevet 23. april 2007 Jeg er 50% sykemeldt. Har vært 100% sykemeldt pga av hodepine og tretthet, men nå ser det ut til at hodepinen er forsvunnet og jeg har det i grunn riktig bra! Synes jeg fungerer veldig greit i 50% sykemelding for nå har jeg overskudd til både jobb og fritid. Trives på jobb og trives hjemme og........ja jeg rett og slett nyter tilværelsen som gravid:) Hvis jeg hadde begynt i 100% jobb igjen, ville jeg etterhvert blitt fort sliten og ikke hatt overskudd i hverdagen og dermed ikke trives hverken på jobb eller hjemme og generelt mistrives som gravid tror jeg. Er sykepleier og jobber på sykehjem. Tungt arbeid...Håper jeg får lov av legen å fortsette slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå