Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg lurer på om det er vanlig å sykemelde seg på grunn av at man er sliten. Jeg jobber som lærer og tempoet er veldig høyt, det er ikke så fysisk krevende, men når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så sliten i kroppen (spesielt nakke og rygg) og får ofte vondt i hodet. På slutten av uka er jeg så utslitt at jeg ikke får sove om natta, ligger bare å gruer meg til å gå på jobb. Det er enda tre mnd igjen til terminen og vurderer å høre om muligheten for å sykemelde meg delvis, kanskje 50 prosent. Er det flere som er i lik situasjon? Hvorfor er dere sykemeldte dere som er det?
prøvekluten+3små Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 jeg har vært 100% sykemeldt i snart 8 uker pga kvalme..skal over i aktiv sykemelding fra mandag av...håper det funker!
Brenda med 2 ute Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Er sykemeldt 50% nå og det er riktig godt. Er plaget med bekkenløsning, hodepine og stiv nakke er i uke 24 nå. Får sinnsykt vondt når jeg jobbet lenge. Har en meget aktiv jobb som da er en høyrisiko jobb så legen sykemeldte meg. Han mente det at det er ett maraton vi skall i gjennom og at jobbe det kan jeg gjøre senere. Jeg skall ikke gå rundt og ha vondt hele tiden pga at jobben min ikke passer med svangerskap. Så nå har jeg en liten hvile periode, nå passer 50% utmerket. Så får vi se om jeg må ha mer sykemelding eller om jeg kansje kan øke det litt om en stund. Lykke til, si som det er bare så kansje du får 50% eller noe.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 100% sykemeldt hele april..kansje ut svangerskapet..pga.kynnere.
noralill Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Er sykemeldt 100% - pga risikosvangerskap. Har mistet 3 tidligere!
MiniMeAndMe+spire Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Hei, er du sliten, så sykemeld deg!! Har sykemeldt meg idag 30%, så jobber ca.2.5 time mindre per dag.. Kjenner meg veldig igjen i det du sier, HI..