Gå til innhold

helt dilla på pasta:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i det siste fått helt dilla på pasta og spiser det hver dag. Vet at det ikke er sundt, men klarer ikke la være. Noen som vet om dette gir hard mage, for det har jeg fått omtrent samtidig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at magen blir hard pga dette, siden det er lite fiber i pasta, du kan jo prøve fullkornspasta istedet (Barilla har laget en serie med fullkornpasta som er veldig god), eller iallefall passe på at du spiser fiberrik mat til frokost for eks.

Ellers så er det ikke noe galt i å spise pasta, det er ikke noe mer usunt enn å bruke ris, poteter eller brød til middagen. Men prøv å få i deg grønnsaker og proteiner også! En fin "tommelfingerregel" er å fylle 1/3 av tall med karbohydrater (pasta) 1/3 med proteiner (kjøtt) og 1/3 med grønnsaker. Da har du et fint balansert kosthold!

Jeg har hatt en følelse av at de tingene jeg har fått dilla på dette svangerskapet har vært matgrupper jeg har hatt ekstra behov for akkurat da, jeg har også hatt en pasta-periode. Så kanskje kroppen din jobber litt ekstra hardt akkurat nå, og trenger litt ekstra tilskudd av karbohdrater? Bare en tanke....

Skrevet

Her i huset går det mye pasta, gravid eller ikke. I begynnelsen av graviditeten var pasta med ost og ketchup det eneste jeg fikk ned pga kvalmen pluss at det ikke var så vondt å kaste opp igjen. Tror ikke du bør ha dårlig samvittighet for å spise mye pasta altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...