Gå til innhold

Hvordan leker dere med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som blir 3 til sommeren. Nå er ho svært opptatt av rollelek. Har ho to bamser eller biler snakker de samme. Lager på en måte et skuespill. Som ofte er det en familie hun spiller: mamma og pappa med barn og av og til også besteforeldre. Nå hender det at hun vil at jeg skal ta på meg en rolle f.eks pappa elefant eller baby elefant eller begge rollene da ho gjerne har en mamma elefant og en storesøster elefant. Så er det div dialog og handlinger mellom elefantene.

Det jeg lurer på om det er rett for meg å gå inn i leken å spille en rolle? Hun leker gjerne alene og er alle rollene selv, men er kjempe glad når vi bli med.

Leker barna deres rollespill? Blir dere med i leken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min toårige sønn elsker at jeg jager etter han. Nå for tiden er det spøkelse, troll og monster som gjelder. Gjett hvem som må være det??

Ellers går det i biler, tog, helikopter og alt som sier bæbu bæbu. Han elsker å bli jaget, så jeg må alltid være den som jager han. Gjemsel er også en av favoritter her.

Skrevet

Min gutt elsker at vi spiller fotball. Og så er han glad i å mate gakk-gakker.

Skrevet

Har også en som blir 3 til sommeren, og rollelek er virkelig tingen for tida. Som din så "spiller" han alle rollene selv, men av og til spør han om noen av oss vil være med. Jeg pleier som oftest å bli med i den tro at da får leken en annen nyanse. Når vi er to må han tilpasse seg det den andre sier og leken styres kanskje i andre retninger. Tror i grunnen at barn har godt av at voksne blir med i leken. Vi viser de jo bare at vi også kan ta på oss en rolle.

Så lek med jenta di du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...