Gå til innhold

Hvis barnet ikke vil ta flaske....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man da om man har for lite melk, og det er for tidlig å begynne med grøt/velling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å koke tuttene til flaska en drøy halvtime så de blir mykere? Eller prøve litt forskjellige flasketyper? Har hørt flere med flaskevegringsbabyer som har fått det til å fungere med nuk-flasker.

Skrevet

Så bra at du svarer meg så mye!! Ikke prøvd å koke tuttene, så det skal vi gjøre. Ellers har vi prøvd utallige ulike smokker, for der er det også nekt her i gården, så jeg vet ikke om det fungerer å prøve andre tutter til flasker heller...

Skrevet

Har et par venninner som har fått knottene til å ta den norskproduserte trøst-smokken. Verdt å prøve kanskje?

 

Ang flaske så ble cluet her å gi pupp først, så den verste sulte var stilt,og så ta en rask switcharoo til flaske mens hun fortsatt lå i ammestilling. Altså bytte pupp med flaske før hun rakk å protestere. Etter en del sånne forsøk assosierte hun flaska med mat.

Skrevet

Vi kjøpte flaske fra tommee tippee. Den har en silikontutt og en utforming som er veldig lik puppen. Silikonet blir varmt av innholdet og ligger mot ansiktet slik puppen gjør. Genialt flasker, og ikke så dyre heller.

Skrevet

Hei

 

Jeg kan anbefale Nuk flaskene. Snuppa her i gården tok den med en gang. Avent nekter hun enda.

Hun tar også kun smokker som er utformet likt som Nuk tuttene. Flat på undersiden.

Skrevet

jeg hadde også en 2-3 mdn baby som plutselig nektet flaske, hun tok ikke tak i flasken engang. v/ 3 mnd kontroll anbefalte hs å begynne smått med grøt/velling........

 

Jeg kjøpte MAM smokk ( sånn spesiell nebb type smokk ) naturlig formet den heter mam ultivett/ultimett eller noe...... den passer våre avent flasker helt fint............. og fra å ikke ta noe, til å ta det med engang ........

 

 

Skrevet

Du må bare prøve forskjellige flasker og flaskesmokker, så kanskje h*n plutselig tar flaska.

 

Jeg ville prøvd en smokk som ligner mest mulig på puppen, eks. Avent eller Dr. Brown smokker til wideneckflasker.. Det som skjedde med gutten min var at han ikke kunne bruke smale flaskesmokker, som f.eks Sanoflasker eller vanlig smale Dr. Brown. Han suttet nemlig så hardt at han kom helt inntil plastringen på flaska :)

Nå er vel ikke det ditt problem, og min tok flaska fint, men det beste er vel at de suger på en mest mulig naturtro smokk..

 

Lykke til!

Skrevet

PS: Et tillegg til innlegget mitt over. Lettere å ta en myk smokk enn en hardere. Avent sine er ganske harde, men de funket i begynnelsen her. Men da han ble større ville han ikke ha de, byttet til Dr. Brown som er mye mykere og det funker kjempebra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...