Gå til innhold

Kynnere eller baby som snurrer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til kjenner jeg at et område på magen er mye hardere enn det omkringliggende. Innbiller meg at det er slik kynnere kan kjennes ut, men jeg er førstegangs så aner jo egentlig ikke så mye om dette her!!! For meg føles det som om det like gjerne kan være barnet som turner. Er 18+6, kan man kjenne barnet utvendig allerede? Jeg er 99% sikker på at jeg kjenner spark, og har kjent det lenge.

I natt våknet jeg av at magen bulte ut og strammet seg på midten, jeg fikk følelsen av at det var den lille som turnet rundt og strakte seg. Men det kan kanskje har vært en kynner? Noen som har noen idé?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var en kynner du kjente i natt ja... :)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 22+3 og er førstegangs. Jeg og har litt problemer med å vite hva som er hva når det skjer noe inni der. Jeg merker jo forskjell på spark og annet, men om barnet snur seg eller om det er kynnere jeg kjenner ellers vet jeg ikke. Jeg begynte å merke bevegelser i ca uke 16-17, men vet ennå ikke helt hva jeg skal kjenne etter.

Syns dette er litt vanskelig jeg og.

Skrevet

Ja, det er ikke så lett! Har skjønt på beskrivelsen av kynnere at det utmerket godt kan være dét jeg kjenner, men samtidig så må det jo være slik det kjennes ut dersom babyen strekker seg og presser seg ut mot livmorveggene også!? Men den er kanskje for liten til at det kan kjennes så godt enda... På den annen side synes jeg at når livmoren blir hard/ får en bul nederst i mageregionen, så er den slik ganske lenge. Kynnere varer vel ikke sååå lenge? Ser for meg at den lille krøller seg sammen som en ball og skviser seg ned i en god-grop ;o)

Det eneste som er sikkert er at det skjer mye rart nedi der :oD

Skrevet

Det skal være sikkert og vist. Det jeg har blitt fortalt er at kynnere kjennes ut som at magen begynner å stramme øverst og ned og at magen blir hard og buler opp i en tut.

Men jeg syns ikke det begynner å stramme øverst men nederst. og at dette skjer når jeg har kjent mye spark.

Skal til jordmor¨på torsdag, får høre med henne hva hun sier!

Skrevet

haha.. akkurat sånn har jeg det og. Jeg var overbevist om at det var beibien som tøyt litt ut, men jm sa at det var umulig og at det nok var kynnere :-)

er 19+2 , og har kjennt dette i et par uker

Skrevet

Ja, da er det nok kynnere foreløbig! Men jeg innbiller meg at det må kjennes ganske likt når babyen blir større og begynner å strekke seg ut i mulige og umulige retninger!

Skrevet

Hei. Jeg venter nr 2 og har mye kynnere denne gangen. Magen strammer seg og blir kjempehard. Da kjenner du også babyen bedre på utsiden. Det er ganske ubehagelig, men ikke vondt. Du merker forskjell på når babyen rører seg og om det er kynnere. Jeg er i uke 25+2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...