Gå til innhold

Ultrelyd i uke 22- sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt sent? Vanligvis har man jo ultralyd i uke 18. Jeg har alltid tidligere (i tidligere svangerskap) hatt ultralyd i uke 18. Mulig det er fullt kjør på Rikshospitalet og at de rett og slett ikke har tid før. Man tenker jo på hvorvidt fosteret er ok, dvs at det ikke har noen alvorlige feil/misdannelser og det er fælt å vente så lenge på "dommen".

Noen andre som har 'sen' ultralyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring inn og forlang tidligere ul.

Jeg venter tvillinger og var på forrige UL hos legen min i uke 11+3. Ble så overflyttet til sykehus for neste UL sjekk (vanlig praksis her vi bor) og fikk brev om å komme inn når jeg var i uke 21+2. Ringte bare direkte til gyn Pol og sa fra at jeg venter tvillinger og synes det er for lang tid å vente til uke 21 når siste sjekk var i uke 11. Fikk flyttet til uke 19 på minuttet:)

Stå på dine krav:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg ringte riksen siden jeg fikk UL da jeg skulle være 19+2, siden det var stor sjanse for at jeg var tidligere på vei. Da fikk jeg beskjed om at en kunne fastsette termin helt til 22+5, sånn at de ikke kom til å flytte timen. Men så fikk jeg et brev seinere om at jeg fikk UL ei uke tidligere, så vet ikke om det hadde noe med at jeg gjorde. Men ring og forklar situasjonen! Du har jo samme legetermin som meg, og jeg hadde UL sist torsdag.

Kanskje vi sees på føden, forresten!:P

Skrevet

Hei!

Det er litt lenge, men trøst deg m at du ikke er den eneste. Hadde fått time på Ahus i begynnelsen av mai, ville da vært i uke 21. Tror du ikke det dumpet et brev ned i postkassen med en utsettelse, så nå har jeg ikke time før jeg nesten er 23 uker:(

Skrevet

Jeg har ringt Riksen og fått bekreftet at det ikke er ledig kapasitet før min oppsatte time i mai. Jordmor var enig i at det nok var i seneste laget, men at det desverre ikke var noe de kunne gjøre med det. det var desuten flere som hadde ringt dem for å få fremskyndet time for ultralyd.

Da må jeg jo bare vente da:)

Skrevet

Jeg har hørt at mellom uke 17 og 20 er alle likt utviklet og det er derfor de kan sette en mest mulig korrekt termin.

Er en på UL etter uke 20 er det mye vanskeligere å sette termin.

Skrevet

Ja, ejg er såvidt inne i uke 20 når jeg skal til ultralyd. Jeg begynner på ny uke hver lørdag. Så på mandagen vil jeg være 20+2.

Det er ikke så ille.

Skrevet

Tja, jeg var inne på UL nettopp og starter på min 22 uke nå, så jeg vil tro de klarer å fastsette ul likevel. Men du kan jo ringe å sjekke?

Lykke til forresten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...