Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 hvordan tok babyen smokken. Sliter med å få min til å ta den og vil gjerne det for han suger sånn på handa.... Fint om mange kan svare.
komplett.no Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Jeg må bare si det en gang til. Vet helsesøster fraråder det pga. tennene, men jeg fikk selv den metoden og har sterke, fine tenner. Du slutter jo lenge før tennene kommer. Dypp tutten i litt sukker. Etter tre uker tok pia mi smokken uten problem. Nå bruker jeg bare sukker hvist hun slår seg vrang og ikke vil sove (overtrett).
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Her puttet vi den inn hele tiden når det så ut som hun hadde behov for den og plutselig satt den. Hun tok den vel da hun var to uker gammel, da begynte vi da hun var noen dager gammel. Står ikke hvor liten babyen din er, men innbiller meg at metoden vår funker best når de er helt ferske! Ammingen funka fint fra første stund, så hadde ingen betenkeligheter med å gi henne smokk så tidlig.
selfangerkjerringa Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Prøv deg fram med forskjellige smokkemerker. De som ikke er så begeistra for smokken tar lettere latextupper enn silikontupper. Hold lett på smokken fram til han tar den. Måten de sutter på puppen på er nemlig med en lett dytte-bevegelse med tunga -og da ramler jo smokken ut... men det skjønner det etterhvert og endrer til innover-suging. To av mine venninner prøvde den norskproduserte smokken "trøst" (fåes på apotek) med stort hell til sine smokkevegrende babyer. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Babyen min er over 2 mnd. Virket som han plutselig fikk et sutte behov da han for en uke siden begyte å suge sånn på handa. Er litt skeptisk til å ta sukker på smokken. Det er vel ikke "farlig"?
Learning to fly Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Har ikke smokk baby, men har prøvd. Han tok smokken helt fint. Bare puttet den inn.Men fra å sovne fint alene og sove lenge, så ble han kjempeurolig av å ha smokken. Brukte lang tid på å sovne og våknet hele tiden etterpå, alt fordi han mistet smokken innimellom. Holdt på i to uker, da ble han litt forkjølet og ville ikke ha den. Så kuttet den helt ut. Nå sovner han mye lettere og sover lenge om gangen (3-5 timer) Mine to første var smokkavhengi og sov fint med den..
Gjest Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Det rådet vi fikk av hs var å stryke lett på kinnet ved sidden av munnen. Dette satte igang suttebevegelsen hos lillegutt, og etter noen forsøk tok han smokk! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå