elly belly Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg velger 80 % lønn pga. at jeg vil ha mest mulig tid sammen med den lille. Jeg skal også ta ut totalt 10 uker med ferie som jeg skal forlenge permisjonen med og siden pappa'n er student skal vi søke om å få hans 6 uker overført på meg. Så jeg blir borte i godt over ett år fra jobb. 3 måneder til svangerskapspermisjonen starter nå og jeg STORGLEDER meg! Dette har jeg ventet leeeenge på. )
Mazza** Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Kommer til å gjøre det samme som deg , vil jo ha mest mulig tid med gutten min Her blir det også 11 uker ferie innimellom. Mannen min er selvstendig næringsdrivende ,så vi skal søke om jeg kan få hans uker. Hvis han tar ut permisjon går han konkurs da det er et enkeltmansforetak......og det går jo ikke...men vi skal ha en lang ferie et varmt sted da..
elly belly Skrevet 23. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2007 Da er vi egentlig i samme båt vi, Mazza! ) Vet du om vi har krav på å få pappans uker lønnet? Når har du termin?
Cat-79 Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Jeg kommer til å velge 100 %. Regner med at jeg er fullt sykmeldt under min ferie denne sommeren. Har termin 27/8, og jobber med rullestolbrukere. Jeg tar da 3 uker ferie under permisjonen min til høsten , og tar 2 uker til våren. Jeg skal da begynne å jobbe 2/6, da tar mannen min, 5 uker pappa perm( han tar enkeltdager, når jeg jobber formiddagsvakter, på kveldsvaktene mine kommer han en time tidligere hjem fra jobb,så drar jeg på jobb, jobber nemlig turnus), også etter det tar jeg ferien min, mens mannen min tar resten av sin papaperm. Og vips så er det 4 august, og da begynner barnehageåret. Jeg gjør dette fordi jeg har planer om å søke ny jobb når jeg er i permisjon, og ønsker derfor ikke å dra ut permisjonen min. Med førstemann, hadde jeg tidskonto. Begynte å jobbe når snuppa var 7 mnd, og jobbet da 50% (istedet for 100%) , fra feb til okt. Jobber turnus, og mannen min tok sin pappaperm i enkelt dager, når jeg hadde formiddagsvakter, i tillegg har jeg en mamma som også jobber turnus, som passet snuppa innimellom. Synes denne formen for permisjon var helt toppers. Skulle gjerne ha gjort det igjen. Men har tatt videreutdanning, og ønsker derfor en annen jobb etter permisjonen. Idag er det 15 uker til jeg skal ut i permisjon:)
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 80 % her og Hadde det sist + et års extra permisjon. Tiden flyr! Skal ha et extra år i tillegg denne gangen også. Det krever sitt med 2 barn tenker jeg Er så heldig at jeg kan jobbe litt i helger ol. det året jeg er hjemme uten lønn, så da blir det ikke så trangt økonomisk + at jeg får "luftet" meg litt
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Hvis du skal ha et år ekstra anbefales det å velge 100% lønn. Da får du mest utbetalt. Jeg velger 100% av samme grunn.
Torill-83 Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 åå? eg har ikkje jobb til å gå tilbake til etter at eg er ferdig med svangerskapspermisjonen. vil eg få meir i arbeidsløshetstrygd om eg tar 100 % i staden for 80%?
2barnsmorønskerseg1til Skrevet 23. april 2007 #8 Skrevet 23. april 2007 80% med den første, kommer til å gjøre det med nestemann også!
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 23. april 2007 #9 Skrevet 23. april 2007 Er klar over det, men far er lærer så da passet det seg best sånn med tanke på hans ferie og permisjon.
Kufiolilla Skrevet 23. april 2007 #10 Skrevet 23. april 2007 Hvor mange uker var det man fikk med hvilken lønn igjen? Jeg grubler en del på dette for tida, selvsagt vil jeg være hjemme så lenge som mulig, men jeg planlegger egentlig uansett å ta et ekstra år hjemme. Det andre året tenkte jeg å kombinere med en liten deltidsjobb i en butikk eller noe (en kveld i uka og annenhver lørdag e.l.) så jeg ikke blir helt blakk. Har termin i september, så med det antall uker man får med 100% lønn vil vel permisjonen ta slutt før/ i sommerferien en gang, og det er jo et meget gunstig tidspunkt for å skaffe seg en slik liten butikkjobb. Det er verre langt uti september... Alternativt, om jeg ikke blir hjemme et år til, så er jeg jo egentlig utdannet lærer, og disse jobbene starter jo i august... Hmmm... Tror nok jeg går for 100% med litt kortere tid ja...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #11 Skrevet 23. april 2007 Velger du 100% vil du totalt få mest utbetalt + at grunnlaget ditt vil være bedre når du søker om arb.ledighetstrygd.
scubagirl med scubababy Skrevet 23. april 2007 #12 Skrevet 23. april 2007 Jeg kommer til å velge 80% og jobbe 50% fra uke 7 etter fødsel. Jeg har mulighet til å jobbe hjemmefra, så da forlenger vi permisjonen, og barnet trenger ikke daglig dagmamma før mai/juni 2009. Vi synes dette er en grei løsning. Når på dagen jeg skal jobbe blir egentlig opp til meg. Regner med at besteforeldrene ønsker å være litt barnevakt, og da er det jo for meg bare å jobbe mens man har barnefri. Min samboer har nettopp begynt i ny jobb, så han kommer ikke til å ta ut mere permisjon enn de 6 ukene han har krav på. Idag er det 13 uker og 1 dag til jeg går ut i permisjon... Gleder meg...
prøvekluten+3små Skrevet 23. april 2007 #13 Skrevet 23. april 2007 ...akkurat den problematikken er jeg glad jeg enda har plenty av tid til å tenke på jeg..er fordeler og ulemper med dem begge,men har vi råd så blir jeg vel å ta 80% i et år..skal uansett ta ut ferien min i forlengelse av permisjonen tenkte jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå