Gå til innhold

Fly og graviditet :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 6 september, og i midten av juni reiser jeg til syden i 9 dager sammen med min søster. Har nevnt dette for legen og det var bare til å reise. Har ikke hatt noen problemer i svangerskapet hittil.

Skal til legen igjen 9 juni - bør jeg da be henne skrive ut en helserapport i tilfelle det blir problemer på flyene? Eller er det kanskje nok å ta med seg helsekortet som fastslår termin??

Reiser med "vanlig" fly - ikke charter. Reiser med både Norwegian og KLM og må bytte fly i Amsterdam begge veier. Noen som vet hvor lenge før fødsel man krever helseattest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg mener å ha lest på norwegian og sas sine sider at de krever legepapirer om det er mellom 4 og 2 uker til termin. Før det sto det ikke at du måtte ha med, men jeg ville nå hatt det med alikevel. Greit at helsefolk vet så mye som mulig om graviditeten din om det skulle skje deg noe som helst ;o)

Vet ikke hva KLM forlanger da.. tror jeg ville ringt begge selskaper jeg. Bare for å være på den sikre siden :o)

God tur!!

Skrevet

hei.

Jeg skal også fly i juni, termin 11aug. På FAQ på siden til flyselskapet jeg reiser med så krever de bekreftelse fra lege om termin og god helse hvis man er mellom 28 til 36 uker(greit sikkert å få den på engelsk..). Så sjekk på internettsidene til klm og norw, eller ring så er du sikker.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...