Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 kan noen hjelpe meg med en ting.sønnen min har fått masse røde prikker på tissefanten og pungen,lurer på om det er bleieutslett.Har ingen ting på rumpa,men bruker alltid zink for å beskytte den.Er det noen som vet hvordan jeg kan få det bort?Ser ikke godt ut,nei.( Forressten,er det andre som har hørt at guttene kan bli sterile av zink på pungen???
Gjest Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Steril av sinksalve er bare tull. Enkelte sier hva som helst for å skremme nye mødre:) I tillegg til salven innimellom er det lurt å la ham ligge naken og tørke skikkelig før du setter på ham ny bleie. Kjøp inn tisselaken så slipper du å bekymre deg over å få søl overalt. Min ligger 5-10 min og tørker mellom hvert bleieskift så sant vi ikke har dårlig tid (ute gidder jeg ikke det da..) og 30-60 minutter i strekk hver eller annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Det er godt å høre.Er faktisk samboeren min som hadde hørt om det med zink salve,men aldri noen andre som har sagt det så da satser jeg på at det bare er tull:)Han ligger en stund uten bleie ja,men det får aldri tørket sjikkelig.I løpet av et bleieskift kan han tisse opptil 5 ganger,så jeg må vaske igjen og igjen.Det er vel sikkert normalt det.hehe.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå