Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg lurer på en del ting rundt OV. Jeg ble alenemor for 5 år siden og mottok dette. Nå har jeg fått en til liten og bor ikke sammen med den faren heller. Har jeg rett til OV hvis man ikke bodd sammen noen gang? og kan man få det for nytt barn hvis man mottatt det før??? Kjempetakknemlig for svar av noen vet dette
Fisk med CV Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Jada, er ikke noe krav om at man må ha bodd sammen..så søk i vei du. Med mindre du tjener mye vil du få redusert os. Tjener du ingenting får du full.
Singelmamma og banden Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Jepp, OS kan gjelde pr barn også det, jeg har fått OS hver gang, men de siste to ganger redusert pga arbeidsinntekten min. Så ja, du har krav på tre nye år med Os.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 ja..du har rett på ny periode med os pr barn... jeg ville søkn nå ja! er litt behandlingstid så er lurt å søke før...du kan få os allerede fra barnet er født da...men da redusert ut fra hva du har i permisjonspenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå