Gå til innhold

Trenger råd og tips ang baby og penicilin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars jenta mi på 5,5 måned har fått halsbetennelse. Jeg har fått penicilin i dråper som hun skal ha tre ganger om dagen.

Jeg har prøvd:

blande medisin i litt mme

blande medisin i mye mme. (trodde kanskje smaken ble svakere)

blande medisin i morsmelk

gi henne medisin rett fra pipetten

gi henne morsmelk med medisin på flaske

gi henne morsmelk med medisin i skje

blande medisin i fruktpurè å gi henne med skje

Hva mer kan jeg gjøre? ca 50 ml pumpet melk er det eneste som funker, og da må hun være skikkelig sulten. Det er hun ikke om kvelden, så den dosen er en daglig kamp.

Og hva om hun drikker litt, sovner og våkner en time etterpå? Kan jeg gi henne resten eller må melka kastes? det er bare akkurat nok medisin. hvis jeg kaster noe, blir det ikke nok de(n) siste dagen(e).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! uff, ikke greit med denne forferdelige vonde penicillinen..den både smaker og lukter kattetiss;( MEN det eneste rådet jeg kan gi er å trekke det opp i en sprøyte..ikke rett inn forfra, men sett sprøyten i den ee munnviken og sprøyt inn..det smaker vondt, og barnet kan gråte litt, men i mange tilfeller er dette dessverre de eneste måten å få det inn på! så får du bare trøste etterpå.. er jo snakk om en 7-10 dagers behandling, og barnet må jo få behandlet det..så da får man bare være en "slem" mor disse dagene også blir det jo bra igjen;)

Kan også høre på apoteket om de har brusetabletter, disse skal visst ikke smake så vondt..

LYKKE TIL;)

Skrevet

Den der pipetten som hører med funker på samme måte som et sprøyte. Hun brekker seg og det meste kommer ut igjen. Prøvde i går kveld å gi henne litt med skje, bare dyttet det inn hver gang det kom ut. Det stinket penicilin av bleien i morgest, så hun fikk nok i seg det meste. Det er litt lettere å kontrollere mengden med skje enn med sprøyte, tror hun fikk for mye på en gang. Skal prøve videre med skje å bare dytte og dytte og være streng. Huff..

Brusetabletter har jeg ikke hørt om, skal undersøke det.

Takk for tips!

Skrevet

ok. Det med brusetablettene leste jeg på nettet, men var dansk..kan hende de har fått det i norge og da. Og det smakte visst ikke så ille;) ellers kan du blade det med noe veldig søtt..men det er jo kun for å få det ned ikkesant;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...