Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 slimete avføring. Hatt det de siste 2 dagene. Skikkeli ekkelt!!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Slimete avf er ikke normalt, og jeg ville derfor bestilt en time hos fastlegen om det blir et vedvarende problem. er du i tillegg plaget av vekselvis løs og har avf. så ville jeg ikke ha ventet så veldig lenge før du tar deg en tur til legen.(innen uker altså) (ps! har jobbet på mage tarm. avd på sykehuset, og har sett mye rart. men ingen grunn for panik) klems
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Hei.. Ja har hatt hatt vekselsvis hard og løs mage.. mest hard.. Hva kan dette være da.? Får bestille time hos legen i morgen
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Hei! Jeg har ofte slimete avføring. Eller dvs...av og til er det bare litt farget slim som kommer... Har veldig merkelig avførings-"rutiner".. Av og til er jeg løs og alt bare renner igjennom og plutselig er jeg hard igjen. Noen ganger er det "ordentlig" avføring som kommer, mens andre ganger er det sånn kanin-kuler som kommer...hehe. Veldig ekkelt tema..men det er liksom ikke så mange andre måter å forklare på heller... Jeg har vært på alt som er av mage- og tarmundersøkelser på sykehuset, men de finner ikke ut at noe er galt. Så det har vel blitt konkludert med at jeg har litt ømfindtlig mage og at det er et eller annet av mat jeg ikke tåler så godt, som gjør at avøfringen kan bli slimete/løs/rennende. Jeg har f.eks. kuttet ut VELDIG sterk mat...salsaen på taco er bare å glemme. Ellers må jeg bare prøve meg frem. I tillegg er jeg av den typen som heller holder igjen luft enn å slippe den.. Angst for at noen skal høre at jeg fiser.. Og DET er ikke særlig lurt. Jeg merker da at det blir veldig mye mer luft og når jeg først skal på do da så kommer det mye slim... Vet ikke om dette ble til noen hjelp men....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Hei! Var ganske mye plaget med magen før jeg ble gravid, men er en av de få som kanskje har fått en bedre mage under graviditeten... Det kan være slik som annonym over her skriver at du reagerer på noe mat eller noe. Da vil man i noen tilfeller få slim i avføringen. Er litt ubehagelig, for man tenker jo sitt... Det kan også være at du er litt plaget med candida bakterier og at dette irriterer tarmen. Blir verre når du spiser sukker osv. Jeg er plaget med dette, og det er det som er hovedårsaken til mine plager... Men, dette kan også være hormonelt. At det er hormonene som skaper problemer for magen din. Dette kan være vanskelig å finne ut av. Men be legen om å sjekke stoffskiftet ditt når du tar deg en tur til legen... Mange som utvilkler for lavt/høyt stoffskifte under svangerskapet. Lykke til! Og god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå