Makka Pakka Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Da er det 14 dager siden UL terminen min og jeg skal legges in på sykehuset. Jeg både gleder meg og gruer meg, er pysete når det gjelder smerte men gleder meg veldig til å se lille banet mitt. Har noen lyst til å dele sin erfaring med det å bli satt i gang?
Singelmamma og banden Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Jeg er ikke blitt satt i gang, men ønsker deg riktig lykke til, og forresten, fødselen starter nok i natt den, helt av seg selv skal du se :-)
lillemor_og_jeg Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Har ingen erfaring med å bli igangsatt, men ønsker deg lykke til! Så heldig du er som skal få hilse på nurket ditt ;-)
klar for #2 Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Jeg ble igangsatt, historien min ligger på februarklubben. Endte opp med keisersnitt jeg da, men sånn vet man jo uansett aldri.
Lone35 =0) Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Jeg ble igangsatt andre gang. Fikk pille ca kl 0800 om mårran, og gikk og ventet på at pillen som ble satt i skjeden skulle virke. Klokka ble 2000 på kvelden og Sambo dro hjem, da de regnet med å måtte sette en ny pille neste morgen. Ikke alltid en pille er nok ser du. Men en times tid etter at han var dratt begynte det å gjøre litt vondt i ryggen. Sambo ble tilbakekalt til sykehuset. Riene begynte ca 2115 og jenta kom 2323. Sambo var der i 45 min. Så pillene hjelper deg med åpningstiden utrolig. Det går mye fortere når man blir satt igang fordi åpningstiden skjer mye fortere enn ved naturlig fødsel. Vondt en kort stund, også er du rimelig raskt på bena - om du ikke har fått mye bedøvelse da. Jeg skal også settes igang denne gang. Allerede innen to uker skjer det. Har ikke fått dato enda, og er kjempespent på å få treffe Lillebror der inne. Klem L.
Kaosmamma' n Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Jeg har blitt igangsatt 3 ganger. - 1 gang tok fødselen 2 timer. - 2 gang tok det 4 timer - 3 gang tok det 3 timer Fort og intensivt, men utrolig greit allikevel.
Lone35 =0) Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Enig med deg guttemamma'n. Intenst når det sto på (rakk ikke annet enn lystgass jeg da), men så lettet da jeg var opplagt etterpå.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 23. april 2007 #10 Skrevet 23. april 2007 Det er vel strengt tatt i dag du skal bli igangsatt, så da leser du kanskje ikke dette, men kjeder meg så da så..... Ble igangsatt sist, men ikke med piller eller gel. De prøvde å ta vannet først, hadde ingen effekt, så da ble det drypp. Dryppet ble satt 9.30, gutten var ute 17.30- dette til tross for at han var stjernekikker og satt fast underveis. Uten den komplikasjonen ville det gått fortere. Det eneste som var frustrerende var å måtte ligge hele tiden (pga ctg) men det gikk det og! Lykke til, igangsetting behøver ikke være så ille som mange skal ha det til, jeg hadde gjort det igjen, for å si det sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå