Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Hei! Pussig! Jeg tenkte akkurat på at jeg måtte sende en mld til deg for å høre hvordan det gikk med EL-jakten. Med meg går det bra. Har en helt annen følelse denne gangen. Føler meg mye mer gravid, likssom. Får noen bølger av kvalme som skylder over meg av og til og blodtrykksfall når jeg reiser meg brått. Er uvanlig trett, opplåst og ekkel i magen, og har mer kviser enn en tenåring... Velger å glede meg over disse symptomene, og tolker de i beste retning. Det at gravitesten slo ut 9-10 dager etter EL tolker jeg også positivt. Med exuen slo den ut et par dager ETTER forventet mens. Da hadde jeg ikke andre symptomer enn tretthet. Jeg har fått time til tidlig UL torsdag 3.mai. Det blir nervepirrende frem til dette, men det nytter ikke grave seg ned i tanker om at det skjer på nytt. Tror vi skal ha SKIKKELIG uflaks for å oppleve det to ganger - selv om det selvfølgelig går an. Ellers så tenker jeg en del på at siden jeg har oppdaget graviditeten så tidlig, så er sjansen for SA stor. Har lest at den er opp til 50% frem til uke 5-6...Men velger å ta disse tallene med en klype salt. Det er iallefall ingenting en kan gjøre fra etter til uansett. Jeg har bevist at det går fint an å bli gravid raskt med bare en eggleder. Det er bare et tidsspørsmål før du kommer etter! 1. februar er en fin dato :-) Får vår del har jeg lovet mannen min å gjøre det jeg kan for å knipe igjen til over nyttår... Vet ikke om det er så stas med bilde i avisen :-) Tror det er bedre for barnet å være eldst enn yngst i klassen, men det er vel egentlig en bagatell i den store sammenhengen... Sønnen min snakker bare mer og mer - og det er jammen en sann lettelse å kunne kommunisere med han! Det at han forstår så mye gjør alt så mye enklere, og det er mye mindre frustrerende for hans del. Kjekt å høre fra deg! Jeg er stadig innom "bli gravid" og følger med på utviklingen. Har egentlig planer om å styre litt unna "1.trimester" for det er så mye fokus på SA/MA der inne at jeg blir bare engstelig. Tror det er viktig å koble ut litt og ikke tenke på graviditeten 24 timer i døgnet. God eggløsningsfangst! Sender masse babystøv... Klem fra
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 22. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. april 2007 Dytter :-) Kanskje du titter innom før du legger deg :-)
Dizzie_mortil3 Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Hei ja! Hva er det med PM'en din da? Jeg tror faktisk nå at hvis man skriver for lange meldinger (vet ikke om det er antall ord eller tiden som er begrensende faktor) så skjer det noe feil med sendingen. Men men. Så flott at det føles helt annerledes for deg nå! Det høres unektelig bedre ut denne gangen, og jeg tror du kan være trygg på at dette er en intrauterin graviditet. Fint med UL 3.mai, jeg gleder meg til å høre resultatet...)) Når det gjelder kviser, så vet jeg alt om det forresten...jeg hadde grusom kvisehud hele svangerskapet sist gang, og merket det allerede ved 5 uker da jeg spontanaborterte i høst. Ved EXU'en merket jeg det også litt, men ikke så mye som ved ordentlige graviditeter. Vanskelig å se positivt på det, men man må jo bare prøve! Sikkert lurt å ikke tenke på SA/MA. Det 50% tallet gjelder forresten for ikke-anerkjente svangerskap. Når man har passert IKM blir risikoen redusert til ca 15%. Lykke til!! ) *fanger opp masse babystøv*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå