*tobarnsmamma* Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Han ( 2 1/2 år)har i lengre periode ( starta vel i november..) våkna om natta og styra.. skal liksom ikke sove mer han sjø.. neida, ska opp å lek seg eller alt anna en.. han kan hyle og skrike.. kan ta flere timer før han sovner igjen.. og d er SLITSOMT!!! mange ganger har jeg bare hatt lyst t å hive han ut.. sånn er valget: ut i kulden eller sove.. men vet at det har ikke funka med han fjerten her læll.. staer unge må du lete lenge etter..spes når gjelder søvn.. arg.. håper han skjønner cluet snart og sover natta igjennom.. kan ikke vente........................................ litt klagesang... sukk..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Hei,har ei på samme alder og hu ville heller ikke sove på en stund.da bestemte jeg meg å gå en lang tur med henne om ettermiddagen og dusjet henne etterpå.da begynte hun å sove hele natten. hilsen en uthvilt mamma
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Har en gutt på to år her. For meg hjelper det at han får med seg en bil eller en bok som han kan lese i senga. Vi leser alltid en bok sammen før han legge seg, men han vil gjerne lese boka litt til alene. Så da får han ha på lyset i ca. 10 min. ekstra før jeg kommer inn og slukker lyset. Noen ganger så får han ha med seg en liten brannbil eller en ambulanse. Da hører jeg han leke litt der inne, og maks 20 min etter at jeg har lagt han i senga, så har han sovnet. Dette er en metode som funker for sønnen min.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Må bare legge til at jeg legger han kl. 19 +/- noen min. Og han pleier å sove en halvtime etter...når han får med seg en leke i senga. Ellers så bruker han 45-1 time på å sove.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Hos oss sier jeg ifra et par ganger før "tia", at nå er det snart leggetid. Så pusser vi tenna og legger oss sammen i senga og leser et eventyr. Gir han en nattasuss, sier han må sove godt osv, så får han slokke lyset og sovner på 5-10 minutter. Dere har sikkert prøvd alt, men jeg ville prøvd å overse han på natta. Fortell han at om han skal være oppe får han være aleine inne på rommet sitt, fordi mamma og pappa skal sove. Prøv å snakke med han på dagen om hvordan det skal være på natta kanskje? Det er ikke at det kanskje er litt tidlig å legge han klokka 7 da?At de hadde vært bedre å tatt et bad, spist å lakt seg i hall 8, 8 tia..
*tobarnsmamma* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2007 vi starter som regel legginga rund syv.. variere litt men det leses og synges og pappa sitter på soverommet t han har sovna.. så som regel kommer ikke sambo ned fra soverommet hans før 8 tia. min teori er at han våkner til på natta og oj hvor er pappa/mamma? så står han opp og roper etter oss.. men vi har låst oss fast her og har prøvd masse tiltak, men kommer aldri så langt at vi bare kan lese/synge og gå ut av soverommet uten krig.. lengste vi har kommet er halveis ned trappa.. han kommer opp ørten tusen ganger for å sjekke at vi er i nærheten.. sukk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå