Gå til innhold

Dårlig kondisjon dere også? eller er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg ble gravid så har jeg ikke fått trena noe. Jeg er egentlig vant til å trene en del ganger i uka, men fikk diagnosen ekstrem svangerskapskvalme tidlig i svangerskapet, og ble et sofadyr..

Nå er jeg straks i min 26.uke og kaster fortsatt opp (heldigvis ikke så mye), og har fått bekkenløsning, så jeg tror jeg bare dropper å trene..

Men fy fader så dårlig kondis jeg har. Når jeg skal gå opp en trapp så føler jeg meg som en hval som hveser.. Er helt utslitt når jeg kommer meg på toppen.

Og i stad skulle jeg lese en fødehistorie til mannen min, og jeg MÅTTE ha pauser i høytlesningen fordi jeg ble andpusten. Går det an??

Jeg går en liten tur hver dag, og går en del når jeg er på jobb, men ser ikke ut til at dette hjelper.

hvordan går det an å føde når man blir sliten av å lese høyt?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trener fortsatt litt men går mye. men blir oxo sinsykt fort sliten!! men jeg er bare i uke 17.. haha.. åssen skal dette gå?:P syntes d er tungt allerede..

Skrevet

Hei!

Jeg har det på akkurat samme måte. Får åndenød av å gå opp trapper. Ista skulle jeg sortere litt babytøy etter størrelser og måtte ta flere pauser underveis.

Har ikke ork til noe, den stakkars mannen min må gjøre alt i tillegg til at han jobber fullt. Har så dårlig samvittighet angående dette. Har vært sånn i hele svangerskapet. Totalt utslitt

Skrevet

Geimar:

Her er det også mannen som står for husarbeid og div..

jeg blir så sliten av alt jeg, så jeg er virkelig glad for at han tar i et tak (i tilegg til jobben sin), og at han ikke klager. Ser ut som han gjør det med glede. Gleder seg til å bli pappa.. :)

Han er skikkelig husmor-emne :)

Vi må være glade for at vi har menn som gjør alt for oss, har lest mange historier her inne på bim der mannen ikke gjør en døyt, selv om kvinnen sliter med både det ene og det andre..

Han sier forresten at det er jo ikke så rart at vi blir slitne, vi lager faktisk et menneske inni magen.. Så ikke ha dårlig samvittighet :)

Gleder meg til å få litt mer energi igjen:)

Skrevet

Ja, jeg er veldig glad for at han gjør husarbeid av eget initiativ. Jeg har aldri vært nødt til å mase på han angående dette. Jeg er ikke av den typen som trener mest og sånn, men jeg har da gått daglige turer med hunden vår.

Nå ser jeg på det som et stort tiltak. All energi i kroppen min er borte. Var på et kjøpesenter her om dagen også. Måtte sette meg ned på hver eneste benk jeg så. Ble totalt utslitt av å traske rundt og titte på ting og tang....

Lykke til videre i svangerskapet Gøril :-)

Skrevet

Jeg har det akkuratt som dere jenter, en flott mann som trår til OG er kjempetungpustet i trapper osv. Jordmoren min sa at det kommer av at vi produsere så vi har 50% mer blod enn ellers som skal pumpes gjennom kroppen. Har altså ingenting med dårlig form å gjøre, er helt normalt, men kjipt nok :-)

Skrevet

kan skrive under her jeg og..har ikke gjort mye fysisk etter jeg ble gravid pga kvalme og div.

Skrevet

Jeg er i uke 16 nå og vært i super form hele tiden. Det eneste kjipe er at jeg er veldig tett i nesa og helt uten kondis. Her en dag bøyde jeg meg ned for å knytte skolissene og måtte gispe etter luft når jeg var ferdig...

Skrevet

Jeg blir også superfort andpusten. Har alltid "kjeftet" på kollegaene mine, som tar heisen både opp og ned (det er 2 etg.) Men nå må jeg gjøre det selv gitt... (og blir litt mobba)

Skrevet

Tror andpustenheten kommer av at lungene våre begynner å få dårlig plass også.

Kjenner selv at jeg blir sliten lenge etter anstrengelser. Sykler en 40 min tur m hunden og blir helt snurrete i hodet etterpå. Og har vært og trent med vofsen i 5-6 timer flere ganger de siste ukene. Er helt død på kvelden da - ryggen er stiv som en stokk og jeg får helt gangsperre i lysken. Og det værste er at det ikke går over ordentlig til dagen etter heller - føler meg slapp og utmattet en hel dag etterpå. Frustrerende.

Men hvis vi klarer å holde det sånn nogenlunde gående, så må vi jo bli i superform etter fødselen? Skal bli fantastisk å kunne sykle uten å dunke inni sin egen mage hele tiden.

Skrevet

jeg er bare i uke 17 men føler meg også som en hval når jeg leser høyt og når jeg går trapper...klarer og trene 4 ganger i uka og går i tillegg masse turer(er sykemeldt pga av jeg er flyvertinne) men når jeg trener har jeg ipod så jeg hører ikke meg selv puse hahaha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...