Gå til innhold

Gammel vognpose...farlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp funnet fram den gamle vognposen som jeg selv brukte som baby:) Har sååå lyst til å bruke den til vår baby også, men er så usikker på om det kan være farlig for lillejenta vår? Vognposen har ligget på et garasjeloft i 20 år...lukter litt sånn garasjelokt av den, så jeg engster meg litt for om det kan være skummelt for en baby å ligge å sove nedi den da? Men den har ikke vært utsatt for fukt eller mugg...Vi vil jo selfølgelig rense den før den skal brukes:)

Er det noen som har noe erfaring med slikt?

På utsiden er det cordfløyel, og inni er det noe ull-greier, men jeg vet ikke om det er ekte...En skikkelig 80-talls-pose;)

Håper noen vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Har også hvert på loftet og funne min gamle vognpose, cordfløyel, med ullgreier inni:)

grantre grønn på utsiden, skikkeli fin:)

Skal rense den og vaske den i vaskemaskin, så e den klar til bruk:)

Skrevet

Hehe, ja det hørtes mistenkelig ut som samme pose...min er brun:)

Håper bare at det er noen her inne som har erfaring med bruk av gammle vognposer...hadde vært så godt å høre om noen hadde brukt sin gamle og har gode erfaringer med det?

Skrevet

Hallo:) Lurer på om ikke det er samme vi skal bruke, men min gamle er rød.. skal også rense først!

Skrevet

jeg skal bruke den vogn posen jeg brukte som baby..men den vet jeg er i ekteull,fordi skinnet er fra en av våre sauer..=)

om det ikke er ekte ull/skinn,ville jeg tatt en prat med en garver eller tekstil forretning..

Skrevet

vet ikke hvorfor det ble anonym der,men det va da meg som svarte..

koko=)

Skrevet

Ok, takk for svar:) Skal forhøre meg på mandag da:)

Skrevet

Hei peanut.

jeg brukte min gammle vogn pose til tvillingene mine , og det gikk kjempefint.De var friske og raske for det om det var en gammel pose.Sendte den til rens først og da var den akkurat som ny.Min var også brun uten på, og inni var det sånn "ullgreier".

Og nå når jeg venter nr 3 skal jeg bruke den igjen..

Så det kommer til å gå så bra att:-))

Skrevet

Vi har rennset den gammle til mannen min. den er rå fin! lyseblå men hvit lamme ull inni! =O) Ser ny ut!

Skrevet

Vi fikk "låne" en slik da lillejenta kom. En Lyseblå cordfløyel, med ull inni. Den gangen hang ikke jeg på BIM så jeg brukte den uten å rense den engang jeg (visste jo ikke bedre da!). Da vi brukte den var det over 30 år siden noen hadde brukt den. Jenta vår tok ikke skade av å være oppi der, snarere tvert i mot. Nå var dette ekte ull da, og da har den en viss "selvrensende" effekt har jeg hørt! Skal bruke den igjen nå, uten vask eller rens (gale meg). Eeeeelsker den. Har aldri brukt voksiposen vår vi pga denne deilige ullposen!

Skrevet

Jeg har brukt min gamle pose, ull med brun cordfløyel, den er ca 28 år. Renset den, og fordi den er så gammel sa de at jeg renset den på eget ansvar, men det gikk helt fint. Kjempefornøyd med å bruke den, god og varm. Men nå har jeg måttet pakke den bort, altfor varm i det fine vårværet som har vært her i oslo nå.

Skrevet

Hmm...ja for det som bekymrer meg er at det ikke er ekte ull som er inni posen...snakket nettopp med mamma og hun var 99% sikker på at det ikke var ekte ull...har jo såååå lyst å bruke den da...hvor mye måtte du foresten betale for å få den renset?

Skrevet

Hva er det isåfall som kan være farlig? Er det ift. krybbedød? Jeg har kjempelyst til å bruke min gamle vognpose som er 33 år... Kjempefin brun cord med slike duffelcoat-hemper i siden.

Skrevet

brukte min vognpose på 1 mann, en kordfløyel brun en hehe..litt stas å bruk litt gamle ting å.. tror jeg skal bruke den til neste mann oxo...

tror ikke d skal være noe farlig næi, er jo bare å vaske den å gjøre den ren,lufte den godt:)

Skrevet

Fikk sambos gamle vognpose av svigermor, hun mente det var ekte ull noe jeg ikke er helt enig i... Den ble helt fin etter rens, rød cord med noe inni som ser ut som ull men som nok ikke er det. Brukte den noen få ganger, men er jo så glad i Voksi posen da..... Men tenkte ikke på at det kunne være noe skummelt, den er jo helt ren da? Tror den posen er 30 år gammel, og har ligget på et loft. Men luktet ikke noe av den...

Skrevet

Jeg skal iallefall bruke den jeg hadde når jeg var liten, min mor har brukt den før meg og innsiden er fra gården der hun vokste opp. Skal selvfølgelig en tur på renseriet først da.

gleder meg

Skrevet

Tipper vi har samme posen kanskje??:) min har glidelås på den ene siden og duffelcoat hempe øverst på siden...husker ikke om det var det på begge sidene...også brun cordfløyel på utsiden!!Sååå tøff!!:):):)

Men ja det er krybbedød som bekymrer meg siden det ikke er ekte ull inni...er da redd at det kan ha satt seg noe "skummelt" i det syntetiske fiberet som lillejenta kan ta skade av...fikk ikke tid i dag til å stikke innom noe tekstilforretning for å høre med de, men skal i alle fall få gjort det i løpet av uka:)

Skrevet

Vi brukte min nesten 30 år gamle skinnpose til jenta vår og den skal brukes igjen nå til høsten/vinteren. Brun cordfløyel på utsiden, ja!!

Mamma vasket skinnet inni litt for hånd, ellers gjorde vi ingenting. De har jo klær på seg når de ligger i pose og vogn også, så får ikke direkte kontakt med huden.

Men stinker den skikkelig ville jeg nok tatt den til rens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...