kisso Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Hei. Jeg lurer litt på hva dere andre syns... Jeg jobber som sykepleier 50%natt. Det å jobbe på natt er helt topp, hadde aldri klart å gå dag. Alt for mye tungt stell og det er ikke sjans å sette seg ned. Jeg jobber på slagavdeling så det er en tung avdeling sånn sett. Noen ganger selvfølgelig travelt på natt og men det blir på en annen måte. Uansett... Nå den siste tiden har jeg slitt med det som sannsynligvis er bekkenløsning. Ettersom jeg kun har som regel to vakter etterhverandre så har jeg på en måte bitt tenna sammen og holdt ut. Trist å måtte sykemelde seg så tidlig fra en 50%stilling. Men nå denne helga er jeg helt ødelagt, kjempevondt...Jeg vet jeg kommer meg om noen dager av å gjøre ingenting, men burde jeg heller sykemeldes. Med tanke på problemer senere etter fødsel... NOen som kan dele erfaringer, jeg er i uke24. Gruer meg bare til å gå til legen. Føler liksom at legen ikke alltid tror på oss gravide når det gjelder bekkenløsning. Hvordan kan de undersøke at det faktisk er det. Jeg har supervondt nederst på symfysen, tom. skambeinet kjennes ut som det vil fra hverandre også er det vondt å gå, snu seg o.l....
Vi fikk en Jente! Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Heisann! Jeg er i dag i uke 22+2 og har gått sykemeldt siden ca uke 15. Jobber selv på sykehjem i en 25% stilling på dag som hjelpepleier. Jeg hadde ikke hatt en sjans i dag til å jobbe der siden jeg har gått på krykker siste mnd. Da jeg gikk til legen min fikk jeg beskjed om at han ikke kunne se på meg om jeg hadde bekkenløsning og han hadde heller ingen tester som kunne påvise noe. Det han gjorde var å henvise meg til fysioterapeut. Fysioterapeuten trykket på bekkenet og bevegde på bena mine og kom til slutt til at jeg hadde bekkenløsning med en låsning på høyre side. En låsning skjer når bekkenet går ut av ledd og ikke vil tilbake i normal stilling. Dette er et resultat av overbelastning og kan rettes opp igjen. MEN skjer dette for ofte vil man få en slitasje som ikke vil leges. Altså vil sjansen for å få sen komplikasjoner med bekkenløsning oke dersom man provoserer for lenge og for mye. Mitt råd til deg: snakk med legen din og be om å få vurdering hos fysioterapeut. Ville ikke tenkt så mye på hva andre vil tro, tenk på deg selv og at du skal fungere i jobb i mange mange år etter fødsel. Det kan bli vanskelig vist du ikke tar det på alvor nå og du kan bli plaget for livet. Lykke til og ta vare på deg selv! Ingen andre gjør det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå