Gå til innhold

Hvor mye har/gikk dere opp i vekt i uke 20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gikk/ har dere gått opp i vekt? Vil det vektøkningen skje gradvis eller drastisk?

Jeg er nå i uke 20 og har gått opp 3,5 kg.Vet ikke om dette er normalt eller lite...men er urolig for at jeg plutselig skal gå opp mange mange kilo på få dager enn at det skjer sånn litt og litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 20+4 ;) har hittil gått opp 7 kg..de 5 første kom veldig fort og nå har nåla stått stille to siste ukene...Var veldig tynn før jeg ble gravid(55kg og 1.67 høy) så regner m at kroppen bare sugde til seg alt av næring...

syns de 7 kg er greit noen dager og ikke veldig greit noen andre(føler det har lagt seg alle andre steder enn på magen he he......men...må tenke på bebisen i magen min:)

Skrevet

ca 3 kg :) er vel like normalt som unormalt tenker jeg :) Sist svangerskap gikk vektøkningen veldig gradvis, og virker som den gjør d nå også. er uke 22 :) men er jo noen som legger på seg veldig mye i en periode,og lite i en annen. Veldig individuelt tror jeg.

:D

Skrevet

Jordmora som holdt foredrag om graviditet og sånn på sykehuset - fortalte at det "vanlige" (selv om det ikke finnes en ordentlig mal - når det kommer til mennesker) - var at man tok typisk 5kg på de første 20 ukene, deretter 5kg til mellom uke 20 og 30, og så de siste 10 ukene ville kanskje vekta fortsette og øke en ca 5kg - men mor selv ville typisk bli tynnere..

Dette var bare sånn .. CA-NOENLUNDE.. Og ikke en mal, som sagt. Men dette var det hun hadde opplevd gjennom 30år som jordmor. Så jeg tror på at det nok kan være en ting å gå ut fra.

Om man veier litt mer vil man typisk gå litt mindre opp, og omvendt. Og det er heller ikke ønskelig med ukontrollert vektstigning oppå noen kg ekstra fra før.

Så jeg synes det virker som om du er "right on". Jeg veide for mye før graviditeten, så jeg var i "nullvekt" i uke 20. Nå - i 25. uke er jeg 2kg opp. Håper å fortsette å ikke gå så voldsomt opp i vekt!

Skrevet

Jeg hadde ikke gått opp noe da jeg var i uke 20. Men det kommer vel som bare det om litt tenker jeg. Er i uke 21 nå og føles som om jeg har lagt på meg 5 kg bare på den uka...

Skrevet

jeg er nå inni min 20. uke og har lagt på meg 1 kilo... så nå er jeg 53 kilo.. Får håpe det tar seg opp etter hvert...

Skrevet

er i uke 21 og har lagt på meg 4-5 kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...