Småbarnstreff Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Altså, dette er ikke et syteinnlegg, men jeg lurer på hvor vondt en skal finne seg i å ha under graviditeten? Litt ubehag og sånn må en jo regne med når en er gravid, men hvor går grensa for sykemelding synes DU?
Brenda med 2 ute Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Når man er utslått i flere timer etter jobb og det er det eneste du orker i løpet av en dag. Jobber 50% nå og det funker strålende. Mye bedre i bekkenet nå.
tjorven 1 Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Jeg sover så utrolig sårlig på natta har sinsyke smerter når jeg snur meg blir helt ødelagt av å ligge på siden men det merker jeg jo ikke selv når jeg snur meg på siden når jeg sover.... kommer meg nesten ikke ut av den stillingen igjen... Jeg merker veldig at de dagene jeg gjør mere så blir neste dag værre... så har du vondt og det går ut over hverdagen ville jeg sykemeldt meg
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Hvor grensen går i forhold til bekkenløsning og jobb er jo helt avhengig av jobb, arbeidsgiver, privatliv. Jeg jobber fortsatt full tid, men har en sjef som tilrettelegger og vil gjøre "alt" for at jeg skal jobbe så lenge som mulig. Jeg har også en jobb uten tunge løft osv. Hjemme er det bare meg og mannen min så det går bare ut over oss at møkka og rotet flyter. Det gjør at jeg kan være 100% rolig når jeg kommer hjem fra jobb og er sliten (nesten daglig) Jeg har bekkenløsning og hadde mye kvalme de første ca 4 mndr. Det har gjort at jeg ikke har hatt noe liv utenom jobb. Hadde jeg hatt barn fra før hadde jeg antagelig ikke hatt mulighet til å jobbe fult. Det er ikke morsomt når bekkenet blir så vondt at det eneste som fungerer er å krabbe rundt
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Når du sliter med smerter i flere dager etter du har vert noen timer på jobb, og ikke klarer å gjøre annet enn å ligge på sofaen hele dagen mens huset flyter og du har en liten unge fra før av som trenger en frisk mamma som kan leke, bytte bleier gå ut osv, er det på tide å sykemelde seg...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Faktisk så er det bedre å være føre var når det gjelder bekkenplager, så synes ikke terskelen for å få delvis sykemelding bør være så høy,- da kan en sykemelde seg for å kjenne om en føler noen forskjell. For dessverre så finnes det ikke så mye som "helbreder" BL når det først har kommet, men i mange tilfeller kan en jo prøve å forhindre at en blir hardt rammet. Og det er jo en del yrker der en ikke kan tilrettelegge så godt, og mange sjefer som ikke tar sånt på alvor. Så tenker jeg også på de som har barn fra før av, og som må passe på dem i helger og ettermiddager,- de får jo lite tid til å hvile bekkenet med mindre de har noen som er der å hjelpe til hele tida. Men da mener jeg selvsagt at det er når det er snakk om en del smerte over en hvis tidsperiode, ikke bare noen ubehag av og til. Er jo greit å prøve med bekkenbelte og krykker også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå