Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var av de som gruet meg veldig til føselen, og gikk i samtale på føden i forkant. Her er min fødselshistorie

Jeg våknet kl 01.50 av magesmerter, og lå til kl 02, før jeg vekket mannen min. Vi telte og skrev opp rier i ca en time, før vi ringte føden. Da hadde jeg 4 min mellom hver ri. De sa vi kunne drøye det litt og enda en time gikk, med samme korte mellomrom mellom riene. Føden mente igjen at vi kunne ta det helt med ro, og jeg gikk og la meg i badekaret. Det føltes deilig! Men da klokka nærmet seg 05.30 begynte jeg å føle for å få noe smertestillende og vi reiste på føden. Vi ankom der kl 06.15, og da hadde jeg 5 cm åpning:) Jeg ble lagt rett på fødestua og fikk morfin og lystgass. herlig følelse, he,he. Ca kl 08.20 hadde jeg full åpning og begynte å presse og vidunderet vårt kom ut 08.43.

I ettertid ser jeg hadde jeg ikke hadde noe å grue meg til, og at smertene ikke på langt nær var så ille som jeg hadde fryktet. Denne fødselen gikk kjempe fint og både jeg og faren hadde en flott opplevelse.

Håper alle andre får en like fin fødselsopplevelse:

Nå er gutten vår blitt 3 uker og vokser og trives utenfor magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Alltid fint å lese om så flotte fødsler:-)

Skrevet

GRATULERER! Fint at det gikk så bra! Har ikke hørt om å få lystgass og morfin før. Fikk du morfin intravenøst eller som sprøyte? Hadde du god effekt av det?

Hillsen ei som også gruer seg veldig....

Skrevet

Det hørtes ut som en flott fødsel! Håper det går like bra med meg når jeg skal i ilden..

Gratulerer med babyen og håper dere koser dere masse :o)

Skrevet

Fikk du morfin? Ble babyen sløv av det? Ellers hørtes det der ut som noe i nærheten av en drømmefødsel da :)

Skrevet

Gratulerer:) Gleder meg såååå til det er min tur nå:)

Skrevet

jeg fikk morfin i sprøyte i låret. De hadde motgift klar, i tilfelle ungen skulle være påvirket, men det var han ikke:) Lystgass er virkelig å anbefale. Jeg fikk styre maska helt selv, og brukte den bare under riene. Da fikk jeg noe annet enn vondtet og tenke på, også lindret det smerten. Lystgass tilbys ikke på alle sykehus, men prøv det om dere har mulighet er rådet fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...