Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Har hørt Dulcolax kan sette i gang fødsel om man er moden... Noen som vet om det stemmer?
MES81 Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 jeg prøvde ALLE gode/dårlige råd og ingenting fungerte. Måtte settes i gang 2 ganger før det fungerte. Gutten kom 16 dager på overtid.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Men det var ikke "farlig" eller smartefult å forsøke det da i hvert fall?
_Mita_<3 Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Hva er dulcolax?? mye som hjelper (de fleste jeg har snakka med) for å sette i gang fødselen.. men det er jo mye forskjell på personer så er ikke alltid ting fungerer på andre.. Men sex og orgasmer hjelper veldig sier de:) hehe... noen andre som har bra tips?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Noe ala miniklyx såvidt jeg har forstått... Tablett som du stikker opp i rumpa for å tømme tarmen. ))))
Mamma`N Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 jeg har de i pilleform...spurte jm om jeg kunne ta de tidligere i svangerskapet pga treg mage...fikk beskjed om at det måtte jeg IKKE ta for det kunne starte fødselen hehe...gjett hva jeg skal i kveld hehe
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Nei, jeg tror ikke det skal være farlig.. I hvert fall så er det ikke farlig for barnet at man tar de.. Om ikke det skulle sette i gang en FOR tidlig fødsel da.. På felleskatalogen står det nemlig at stoffene ikke går over i placenta... Når man er fødeklar skulle det jo da egentlig ikke gjøre noe å prøve...? Lurer på om ikke jeg skal gjøre som lillegutt i magen!
**My little Miss drama and I** Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 ÅÅÅh kan dere si ifra om det funker da? begynner å bli små desperat!
mamseeeen Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 hva med laktulose? hørt at noen sier det skal hjelpe også.. men vet ikke om det er farlig!! skulle gjerne prøvd det jeg, har 7dager igjen til termin og er temmelig lei og sliten nå.-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #13 Skrevet 22. april 2007 Jeg tror ikke lactulose blir det samme. det gjør jo avføringen din myk, men cluet med dulcolax er at det skal sette i gang sammentrekninger i tarmen som gjør at livmoren også settes i sving...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #14 Skrevet 22. april 2007 Jeg tror at vi skal være litt mere forsiktigere med å gi "falske" forhåpninger til hverandre:) Jeg har utallige ganger brukt microlax som er synonym med dulcolax gjennom hele svangerskapet på grunn av treg mage. begynner i uke 34 i morgen, Så lenge kroppen ikke er klar nytter det ikke hverken med det ene eller det andre....
Gjest Skrevet 22. april 2007 #15 Skrevet 22. april 2007 Dulcolax og laktulose er jo det samme, mikstur som over tid gjør avføringen mykere. Kan ikke skjønne at det skal kunne sette i gang en fødsel, tror det må litt sterkere saker til i grunn. Har hørt om lakserolje før, og det er vel noe sterkere.
Gjest Skrevet 22. april 2007 #16 Skrevet 22. april 2007 Sorry, jeg tenkte på Duphalac - det er det samme som Lactulose.. Men tror ikke Dulcolax er så mye mer effektivt altså, har jo ingen "eksplosiv" effekt på tarmen...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #17 Skrevet 22. april 2007 var ikke snakk om mixtur, men i stikkpilleform. Og såklart bare om man er fødeklar og MODEN... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå