Gå til innhold

Dulcolax for å sette i gang fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt Dulcolax kan sette i gang fødsel om man er moden... Noen som vet om det stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg prøvde ALLE gode/dårlige råd og ingenting fungerte. Måtte settes i gang 2 ganger før det fungerte. Gutten kom 16 dager på overtid.

Skrevet

Men det var ikke "farlig" eller smartefult å forsøke det da i hvert fall?

Skrevet

Hva er dulcolax?? mye som hjelper (de fleste jeg har snakka med) for å sette i gang fødselen.. men det er jo mye forskjell på personer så er ikke alltid ting fungerer på andre..

Men sex og orgasmer hjelper veldig sier de:) hehe... noen andre som har bra tips?

Skrevet

Noe ala miniklyx såvidt jeg har forstått... Tablett som du stikker opp i rumpa for å tømme tarmen. :)))))

Skrevet

jeg har de i pilleform...spurte jm om jeg kunne ta de tidligere i svangerskapet pga treg mage...fikk beskjed om at det måtte jeg IKKE ta for det kunne starte fødselen

hehe...gjett hva jeg skal i kveld

hehe

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det skal være farlig.. I hvert fall så er det ikke farlig for barnet at man tar de.. Om ikke det skulle sette i gang en FOR tidlig fødsel da.. På felleskatalogen står det nemlig at stoffene ikke går over i placenta... Når man er fødeklar skulle det jo da egentlig ikke gjøre noe å prøve...?

Lurer på om ikke jeg skal gjøre som lillegutt i magen!

Skrevet

ÅÅÅh kan dere si ifra om det funker da? begynner å bli små desperat!

Skrevet

Jeg også.... noen som vil prøve først?:)

Skrevet

hva med laktulose?

hørt at noen sier det skal hjelpe også..

men vet ikke om det er farlig!!

skulle gjerne prøvd det jeg, har 7dager igjen til termin og er temmelig lei og sliten nå.-)

Skrevet

Jeg tror ikke lactulose blir det samme. det gjør jo avføringen din myk, men cluet med dulcolax er at det skal sette i gang sammentrekninger i tarmen som gjør at livmoren også settes i sving...

Skrevet

Jeg tror at vi skal være litt mere forsiktigere med å gi "falske" forhåpninger til hverandre:) Jeg har utallige ganger brukt microlax som er synonym med dulcolax gjennom hele svangerskapet på grunn av treg mage. begynner i uke 34 i morgen, Så lenge kroppen ikke er klar nytter det ikke hverken med det ene eller det andre....

Skrevet

Dulcolax og laktulose er jo det samme, mikstur som over tid gjør avføringen mykere. Kan ikke skjønne at det skal kunne sette i gang en fødsel, tror det må litt sterkere saker til i grunn. Har hørt om lakserolje før, og det er vel noe sterkere.

Skrevet

Sorry, jeg tenkte på Duphalac - det er det samme som Lactulose.. :) Men tror ikke Dulcolax er så mye mer effektivt altså, har jo ingen "eksplosiv" effekt på tarmen...

Skrevet

var ikke snakk om mixtur, men i stikkpilleform. Og såklart bare om man er fødeklar og MODEN... :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...