Gå til innhold

Å kaste opp under fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det sist. Er det vanlig..?

Kanskje bæsje-eksperten kan svare på den..? Hihi

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg kasta opp, og hærregud så deilig!:P Hadde veldig svake rier da, og en lett fødsel, men en av riene var sånn dødsvond, og det var etter den at jeg spydde, så jeg forbinder spying under fødsel som smertestillende!:-) Bæsje gjorde jeg også!:P

Skrevet

Heilt normalt det, gjorde det begge gangene eg =)

Om eg bommelomma veit eg ingenting om, menne da føltes iallefall sånn :P

Skrevet

gjor ikke det jeg,men har hørt at mangen gjer det så det er like normalt som å bæsje på seg:)

Skrevet

Jeg gjorde det ikke, men har vert med på en fødsel tidligere, og hun ble kvalm av lystgassen... Tror ikke det er uvanlig nei, for det er mange ting som kan gjøre oss kvalme og uvel... Jeg prøvde å bruke minst mulig lystgass fordi jeg viste man KAN bli kvalm, men...

Skrevet

Kastet opp så det sang var liksom ikke kvalm, bare oi nå må jeg spy og der kom det:-)

Skrevet

Jeg ble advart på forhånd av min første fødsel om oppkast + andre muligheter. Jeg fikk det presentert slik:

Mange kaster opp når barnets hode beveger seg nedover bekkenet (altså et tegn på at ting er i ferd med å skje).

Mange bæsjer når like før barnet kommer, ikke noe å bry seg om - et tegn på at det værste snart er over!

Denne informasjonen var en stor trøst for meg når jeg sto der meg hodet i vasken og syntes jeg hadde det kjempe fælt!

Skrevet

Tror det er veldig vanlig jeg... Jeg har hørt at det er vanlig å kaste opp i overgangs-fasen, altså da åpningsriene går over til pressrier..

Jeg har spydd som en gris ved 3 av 5 fødsler, og opplevde det som deilig, var en lettelse.. ;-)

Skrevet

Jeg kastet aldri opp, men brakk meg så mye at jeg var på nære nippen hele tiden. Det var vondt å når jeg får vondt så brekker jeg meg :-)

Kom inn på føden med en bøtte i hånden, den glemte vi forresten igjen der :-)

Skrevet

Forrige gang kastet jeg noe helt forferdelig. Ganske tidlig i grunn. Men det føltes bedre etterpå.

Skrevet

Jeg kasta opp under min første fødsel, grunnen er nok overdreven bruk av lystgass, hehe =) Klarte ikke helt å slippe den, den hjalp meg godt med pustingen. Bæsja på meg med nr 2, men grunnen var at jeg ikke fikk klyster for de mente at her kom ikke det å begynne noen fødsel før dagen etter tidligst. Jaja, litt etter så var han født =) Kjenner nok kroppen min best, så er bare glad jeg fikk overtalt dem til å la meg overnatte (kom på kvelden). De mente at jeg bare skulle dra hjem igjenn, og vi har 1 time å kjøre til sykehuset. Mamma ble sendt hjem og fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter, de kunne nesten garantere at her ville det ikke skje noe. Så hun gikk glipp av det hele =)

Skrevet

Jeg følte ikke behov for å kaste opp....

Følte bare behov for å få hvile/sove litt.

Skrevet

Aner ikke om det er vanlig - men jeg gjorde det...mellom hver rie + mens de holdt på med ks`et....

Skrevet

Eg gjorde det og, kasta opp, og eg var så skuffa... Hadde gleda meg sånn til å kose meg med den gode nista eg hadde med... men men... Den kom godt med etterpå likevel nista, for då var eg hol! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...