Gå til innhold

antall kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange kaker skal man ha tro? vi blir 80 stk i bryllupet. Jeg har tenkt å ha 20 kaker, og 10 sorter med div dessert (sjokoladep, gele, karamellp ol) . Er det passe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj,var ikke det masse?De sortene med dessert memer du det utenom da eller?Hvilke typer kaker skal du ha?Trenger tips..

Skrevet

blir noen like kaker:

suksessterte

ostekake

2 sjokoladekaker

eplekake

firkløverkake

krydderkake

verdens beste

2 tropisk aroma

gulrotkake

iskake

2 bløtkaker

og bryllupskake og kransekake

ulike desserter:

mouse,pudding gele, multekrem, fromasje

Skrevet

Du trenger ikke alt det.. Gjestene er vell mette etter middagen? Det er 12 kakestykker i en kake å gjestene spiser maks 2 kakestykker. Så da kan du jo regne. :)

Skrevet

jeg hadde tenkt 10 stk jeg men..

Skrevet

Heisann! Her kommer forskjellene fram!

På Sunnmøre er det ganske vanlig å beregne 3 personer pr kake/dessert. Det blir jo alltid masse til overs, men det er en del av pakka... Vi var 80 til kaffien, og hadde ca 30 kaker/desserter i vårt bryllup. Det meste var det venner og famile som lagde, tror ikke mamma eller svigermor lagde ei kake selv, og vi kjøpte ingen. Det er jo derfor slikt fungerer, sant, fordi folk rundt brudeparet stiller opp med kake.

På østlandet er dette ganske uvanlig, har jeg fått inntrykk av.

Skrevet

haha, kjenner til det! Det er berre ein del av kulturen å ta med seg kake, det er din måte å bidra til festen på. Men eg har tenkt å seie nei til dei som spør om dei skal lage kake, og så heller spørje nokre få utvalde som eg veit lagar gode kaker. Har tenkt å ha maks ti kaker, sjølv om vi det er eit ekte sunnmørsbryllaup:)

Skrevet

Vi blir ca 40-45 til kaffen og har nedt opp med disse kakene : 3 etg bryllupskake, svinekamkake, skypanne m gulrotkake, ostekake og verdens beste.

Skrevet

vi blir også rundt 45, kanskje 50 til kaffe og kaker.. og har tenkt på bryllupskake (2 eller 3 etg), kransekake, sjokoladekake/tropisk aroma, og kanskje en jordbærkake eller noe sånt.. Men siden vi har treretters middag går eg ut i fra at gjestene kanskje blir mette etter det?

Vi hadde koldtbord til datteren vår, og masse kaker etterpå, men vi hadde nesten alt av kaker igjen... så av erfaring, tar eg heller litt mindre kaker denne gangen, så ikke fryseren min blir full igjen

Skrevet

vi blir 70 stk ca.Og jeg har hørt med svigers,mine foreldre og søsken om de vil bake.Da vet jeg hva vi får!Ikke at de andre ikke kan bake altså men...

vi velger da å ha:

2 ostekaker

1 sjokoladek med smørkrem

1 firkløverk

1opp ned kake

1 verdens beste

2 suksess terte

2 kringler

jordbær med krem

+ bryllups kake så klart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...