Trønderpia venter nr 3 Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Begynner så vidt nå. Han blir 5 mnd til neste helg. Kjenner jeg unskylder meg for at vi begynner med grøt...pga de anbefaler fullamming til 6 mnd. Men min lille spiser omtrent hele tiden. Hver time gjerne. Og nå har han begynt å spise hyppig på natta. Spesielt på morgenen.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 22. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. april 2007 Vet det er teit, men jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet, men samtidig har jeg det. Dårlig samvittighet er vel en del av arbeidsoppgavene man har som mor og kvinne...
Nr-3-i-Magen Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Vi begnte når ho var 4,5 mnd fordi ho våkna så ofte på natta. Trur ikke ho liker det så veldig godt, får bare putta i ho noen få skeier noen kvelder, og ho sover ikke noe bedre heller. Ho er mer glad i fruktpure.
Har byttet nick ! Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Vi begynte rett før 6mnd alder. HUn vokste fint, men helsesøster mente hun viste så mange andre tegn på å være klar for fast føde så da begynte vi. Ikke ha dårlig samvittighet - gjør det som passer for deg og gutten din.
mammantil2+1 Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Vi begynte med grøt når snuppa var 6 mnd, men fra 5 til 6 mnd spiste hun konstant slik som du forteller om. Jeg har bestemt meg for at hvis nurket(nå 2mnd) spiser like mye rundt 5 mnd så begynner vi så smått med grøt denne gangen Det ble litt for voldsomt for meg, men holdt ut fordi som du sier det er anbefalt å vente til 6 mnd. Jeg drakk litervis med vann hver dag men det ble liksom aldri nok og snuppa var tydelig sulten.
Matjamor Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Begge har ventet til de ble 6 mnd. De har lagt på seg godt og sovet greit på natta(førstemann sov over fra 6 uker, veslejenta vil fortsatt ha mat en gang om natta, 6,5 mnd) Ja, de ønsker jo at man skal vente til de er 6 mnd, da det er det beste for barnet. Men snakk med helsestasjonen da vel, kan jo være greit å eventuelt få støtte, slik at samvittigheten blir noe bedre.... men dårlig samvittighet kan vi jo bare regne med at vi skal ha resten av livet!!!
Gjest Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 min er snart 5 mnd og vi har begynnt å gi en liten porsjon om kvelden for ca en uke siden. Han våknet også mer og mer om natten. Nå sover han så mye bedre. ikke noe problem har det vært verken med magen eller noe annet. Kjempe flink å spise. Å når han har fått nok så blåser han på skjeia så grøten skvetter.. Ler meg ihjel. Å når jeg ler så syns han det er kjempe løye...
Big mama;) Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Hallo:) Mi lille mor er 3 mnd og vi har begynt med grøt...snakka med hs også om det og hun mente vi bare skulle gi henne hvis vi følte at hun trengte det! Hun er veldig tidlig i utviklingen og trenger mer enn bare pupp ( skryt skryt,men det er sant) hun elsker grøt, det er så morsomt:) Mitt råd er: føl deg frem om hvasom er rett for din baby,morsinstinktet er veldig sterkt:) og alle barn er forskjellig med forskjellige behov!
Ouagadougou Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Jeg har tenkt å begynne snart, hun blir 5 mnd i denne uken. Jeg kunne godt ha ventet til hun ble 6 mnd for ammingen går fint og jeg synes det er kos. Men helsesøster har anbefalt å begynne litt før hun er 6 mnd fordi dersom man venter helt til de er 6 mnd så blir de lett kresen. Så jeg har nesten litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har begynt enda... Sånn er det, dårlig samvittighet skal man ha uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå