Thea og Erle Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 fremtidens miljøkatastrofer dersom det ikke gjøres store grep nå. Lenge før jeg så filmen til Al Gore i går, " en ubehagelig sannhet", har jeg vært redd for kloden jeg forlater en gang og etterlater til mine barn. Ser all frykten som barna mine kan bli stilt overfor. Angrer noen ganger på at jeg fikk barn siden det er slik det blitt. Er selv glad i å forbruke uten å tenke på ressursene jeg tapper uten å tilføre nye. Men er VELDIG klar for å ta grep nå, slik at mine barn kan få en trygg fremtid. Mange tar desverre ikke dette seriøst, men håper de gjør det før det er for sent. Selv om verstingene er USA og kina med tanke på CO2 utslipp så er jeg selv klar for å gjøre noen grep. Hva hjelper det å ha ditt og datt dersom jeg forlater kloden uten å være sikker på at mine egne barn kan få barn som igjen kan få . En ting er at en selv ikke vil dø noen gang, men verre er det at det om noen tiår kan være mye av kloden som er så og si dø. Jeg vurdere og kun ha en bil. Dette innebærer at jeg må skifte arbeidsplass og sykle mer. Lista er lang for hva jeg kan strekke meg til. Er allerede litt i gang med mine tilltak. Klart det er fare på ferde, ellers hadde det ikke vært så massivt i medier om det i det siste. Ikke er det sikkert at vi kjenner til alle rapporter som finnes om hvordan det egentlig står til med kloden selv om de som finnes er nok oppsiktsvekkende som de er. Det kan jo være at de ikke ønsker slik skremselpropaganda som skaper stor uro i befolkningen. Tenk at vi har så repekt for USA og andre stormakter at vi ikke kan presse de til å skrive under kyoto avtalen. USA vil ikke om ikke kina vil og kina vil ikke før de er industrialisert nok i midten av dette århundre, MEN da er det jo forsent!!!!!!! Men dersom USA blir med som står for 50% av co2 utslippene kan de jo være med å presse kina til å stoppe co2 utslippene. ÅÅÅÅ JEG BLIR SÅÅÅ SINT OG REDD....... Tror kanskje jeg hadde vært mer egoistisk desverre om det ikke hadde vært for at jeg har barn som jeg føler ansvar for å ha født til denne verden. Hater tanken på at de skal måtte bli skadelidene. Værste jeg vet er å se de redde og lei seg:( Hva gjør du for å bedre miljøet???? Er du også litt redd eller tror du at du er en av de som kommer til å sitte med skjegget i postkassa når det er for sent? Vet jo at restriksjonenen og de store grepene kommer fra høyere hold og regjeringen. Men vi kan gjøre vårt i hjemmet. Kjøre mindre og mer miljøvennlige biler. Velge det partiet som vil ta tak i miljøpolitikken. Akseptere avgifter på enkelte ting. Velge offentlig transport. Tenke gjenbruk. Velge produkter med lite emballasje som gir mindre søppel. Ta med handlebagger i butikken og dermed slippe bruke poser -lista er laaaang. Puh... der fikk jeg mye ned uten å være så strukturert. Men tenk deg om vannstanden øker med 9 meter. Da er det mange som mister hjemmene sine, Jeg vurdereå kjøpe meg et hus i innlandet. Tenk at halve Oslo kan ligge under vann da og at vi får nærmest istid dersom golfstrømmen stopper. Da har vi jo ikke lengre vannkraften som gjør at vi er sterke på strøm. Og strøm trenger en jo dersom det blir istid. På tide å tenke miljø..... Vær overbærende med evt skrivefeil her. Hilsen hektisk trebarnsmor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå