Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Renselsen som folk prater om kommer etter fødsel, er det det samme som mensen eller hva er det?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Renselsen er som en avtagende mens over 6 uker - først mye og friskt blod deretter brunere og kanskje llitt slim ol.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Det er all gørren etter morkaken og slikt som skal ut. Skal jo renskes opp der inne etter at babyen har flyttet ut. Det er ikke sikkert det varer så lenge, forskjellig fra person til person. Jeg blødde bare i 2 uker sist gang
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Etter at barnet er født løsner morkaken og "fødes" ut. Der som morkaken satt er det nå et stort sår som blør. såret blir mindre ved at livmoren trekker seg sammen - det gjør den fortest når du ammer og/eller ligger en del på magen. Renselsen er alt "gørret"som kommer ut fra livmoren imens dette såret gror - det tar ca 6 uker hos de fleste. Først friskt blod - deretter avtagende og mer brunlig. Til slutt helt vanlig utfølod og du er da god som ny :0)
altommeg Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Ser nesten ut som mensen iallfall, selv fødte jeg onsdag og er bare antydning til det allerede igjen nå. Har tre fra før også og har kunn blødd noen få dager med alle sammen...... Så det variere nok fra person til person.
semilie:)Fødeklar Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Mye størkna blod og skit.... jeg skvatt skikkelig første gang, samt ingen god lukt... beklager detaljer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå