meg og jentene Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Hva gjør dere når baby gaper etter mer etter å ha spist full porsjon grøt? Her i huset har vi da gitt pupp og/eller frukt. I går prøvde vi istedenfor å gi grøt til hun selv sa stopp. Målte ikke opp nøyaktig, men det ble en stappfull dyp voksenskål. Mot slutten av den virket hun mett, (spiste saktere og magen bulte ut) men hun fortsatte å gape etter mer. Hun var så stappmett i flere timer etterpå, men hvordan kan jeg vite hvor mye jeg skal gi når hun tydeligvis ikke selv sier stopp? Hun bare gaper og gaper. Er det sånn at man helst bare skal gi det som står som full porsjon på pakningen? Hun er litt over 7 mnd.
candyland Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 min er rett over 7 mnd. kunne sikkert spist 3 fulle porsjoner om han hadde villet, men tror ikke det er bra for magen, kan fort bli hard. så han får alltid pupp etter grøt. om du har lyst å kutte ut puppen, tror jeg heller jeg ville gitt litt mme erstatning ved siden av og etter grøten... vi gir litt mer enn full porsjon.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Tror at det går ann å gi mer enn full porsjon,hvis en øker det forsiktig og passer på at dette går bra for babyen.Min vil også gjerne ha mer på kvelden.Da får han en full porsjon grøt og tre kvart av et stort glass frutpure og enda vil han ha mer,så jeg tenkte jeg skulle øke forsiktig.Om morgenen spiser han ikke så mye,men det er vel ikke likt alltid,hvor sultne mann er.Han blir 5 mnd den 28.Tenkte jeg da også skulle begynne med middag til ham.Lurer på hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå